X 
Arşiţa stiri: 178
Jocurile Olimpice stiri: 135
Transnistria stiri: 1412

Conflict de interese la AITA

26 feb. 2014,, 12:30   Societate
4640 0
Foto: noi.md
La Asociaţia Internaţională a Transportatorilor Auto (AITA) a avut loc un conflict de interese.

Potrivit agenţiei "Infotag", pe data de 18 februarie a avut loc Adunarea generală extraordinară a AITA, la care au fost prezenţi 39 de membri activi din 53. Necesitatea desfăşurării acesteia, după cum afirmă organizatorii, este cauzată de faptul că preşedintele AITA, Vladimir Florea, şi consiliul "au transformat viaţa transportatorilor auto moldoveni într-un coşmar, atribuindu-şi bunurile acumulate prin muncă comună".

Participanţii la adunare presupun că conducerea asociaţiei "ignoră cerinţele Uniunii Internaţionale a Transporturilor Rutiere (IRU) cu privire la inadmisibilitatea acumulării venitului, deoarece AITA poate funcţiona ca o structură profesională non-profit". Adunarea i-a retras împuternicirile preşedintelui şi consiliului AITA. Participanţii acesteia au ales noii membri ai consiliului, numindu-l pe Grigore Bernavschi în funcţia de preşedinte al AITA.

Ghidîndu-se de deciziile adunării, participanţii acesteia au solicitat secretarului general, Vladimir Pendiurin, să le transmită ştampila asociaţiei, solicitarea fiind urmată de un refuz. Participanţii la adunare au calificat acţiunile secretarului general drept "depăşire a atribuţiilor".

De cealaltă parte, Vladimir Pendiurin, care exercită atribuţiile de preşedinte al AITA, în lipsa lui Vladimir Florea, care se află în concediu medical, a afirmat că „toată zarva s-a iscat din cauza proprietăţii”.

Potrivit acestuia, "organizatorii adunării extraordinare sînt membrii asociaţiei, care demult nu au activat în domeniul transportărilor auto internaţionale de mărfuri, din 11 "aleşi noi" din rîndurile acestora doar 5 fac parte din consiliu".

Vladimir Pendiurin a explicat că nu a avut dreptul să-i transmită ştampila lui Grigore Bernavschi, deoarece în extrasul din Registrul de stat al organizaţiilor necomerciale, transmis de Ministerul Justiţiei (MJ) pe 19 februarie, se vorbeşte că preşedintele AITA este Vladimir Florea. (La momentul publicării acestui material, potrivit datelor obţinute de la MJ, Florea continua să fie preşedinte al asociaţiei - "I").

"În ceea ce priveşte interdicţia din partea IRU referitoare la obţinerea de către AITA a venitului de pe seama activităţii sale, atunci aceasta este o absurditate. În plus, nici legislaţia Republicii Moldova nu interzice organizaţiilor non-profit să desfăşoare activitate, obţinînd un rezultat financiar pozitiv", a explicat Pendiurin.

Potrivit lui, în regulamentul asociaţiei este stipulat că atît timp cît există sistemul TIR şi AITA, divizarea venitului între fondatori nu se permite. După achitarea impozitului pe venit, aceasta se alocă pentru dezvoltarea asociaţiei şi reducerea serviciilor de eliberare a carnetelor TIR.

Secretarul general a mai spus că AITA este unicul garant pe teritoriul Republicii Moldova al respectării convenţiei internaţionale TIR. De aceea IRU urmăreşte cu mare atenţie ce fac membrii asociaţiei. Conducerea IRU deja a emis un avertisment, potrivit căruia, dacă în timpul apropiat conflictul nu va fi aplanat în mod civilizat şi la nivel de legislaţie, atunci poate fi luată decizia de încetare a emiterii carnetelor TIR în Moldova.

"Acest fapt va deveni o lovitură economică serioasă asupra activităţii transportatorilor de mărfuri din Republica Moldova. Pentru a facilita soluţionarea conflictului, joi, 27 februarie, în Moldova va veni secretarul general al IRU, Umberto de Pretto", a comunicat Pendiurin, spunînd că Pretto va participa şi la Adunarea transportatorilor auto din Republica Moldova, preconizată pentru 28 februarie, la care vor fi prezenţi reprezentanţi ai peste 460 de companii.

0
0
0
0
0

Adăuga comentariu

500

Ați găsit o eroare în text? Marcați-o și tastați Ctrl+Enter

La ce va duce decizia de a fuziona fizica, chimia și biologia într-o singură materie școlară?
CAII MOLDOVENEȘTI, ÎN CENTRUL UNUI SCANDAL!Сандуляк Владислав