Transnistria stiri: 1447
Preşedintele stiri: 4072

Expert: Concesionarea Aeroportului este o redistribuire între clanurile politico-oligarhice

6 sep. 2013,, 12:45   Societate
3843 1
Foto: jurnal.md
Aeroportul Internațional Chișinău nu poate fi ineficient în condițiile în care este gestionat după toate normele. Respectiv, concesionarea acestuia nu este altceva decît una dintre redistribuirile zonelor de influență economico-financiară între clanurile politico-oligarhice. Despre aceasta scrie astăzi pe blogul său expertul Gheorghe Constandachi, transmite NOI.md.

Gheorghe Constandachi se arată sceptic față de decizia statului de a da în concesionare Aeroportul Internațional Chișinău. ”Taxa minimă pentru fiecare pasager este de aproximativ 20 de euro. Aceasta nu include alte taxe și servicii de prelucrare a bagajului pe peron sau pentru transfer, transport etc. După cum arată costurile taxelor aeroportuare la cumpărarea biletelor la avion, acestea pot ajunge pînă la 120 euro per pasager. Dacă în anul 2000 numărul pasagerilor aerieni a constituit 220,9 mii, atunci la sfîrșitul anului 2012, acest număr a atins cifra de 1 220 496 de pasageri. Numai în prima jumătate a anului 2013 numărul pasagerilor aerieni a trecut peste 700 de mii, adică a înregistrat o creștere cu 11,7%, în comparație cu prima jumătate a anului 2012”, scrie Costandachi.

De asemenea, acesta susține că datele privind rapoartele financiare ale Aeroportului Internațional Chișinău nu sînt publicate nicăieri. ”Exact așa nu se poate nicăieri de găsit cheltuielile și consumurile acestei întreprinderi.

Un simplu calcul ne arată că numai de la taxele aeroportuare pentru pasageri Aeroportul Internațional Chișinău, în anul 2012, trebuia să obțină aproximativ 24,410 milioane de euro, echivalentul căruia în lei moldovenești ar constitui 402,673 milioane de lei. De la acordarea altor servicii, inclusiv deservirea transportului de marfă, aeroportul trebuia să obțină cel puțin de două ori mai mult. Deci, Aeroportul Internațional Chișinău nicidecum nu putea să înregistreze pierderi de zeci de milioane de lei în prima jumătate a anului 2013”, a precizat Costandachi.

În context, expertul a notat că toate taxele, tarifele și costurile aeroportuare acoperă toate cheltuielile și conțin rentabilitate curată de minim 15%.
0
0
0
0
0

Adăuga comentariu

500

Ați găsit o eroare în text? Marcați-o și tastați Ctrl+Enter

La ce va duce decizia de a fuziona fizica, chimia și biologia într-o singură materie școlară?