Oamenii de știință chinezi au descoperit o nouă specie de dinozauri

4 noi. 2021,, 21:30   Ştiinţă şi IT

Paleontologii chinezi au anunțat că au descoperit o specie de dinozauri necunoscută anterior, cu o caracteristică unică.

Pe teritoriul regiunii autonome din China Mongolia Interioară, paleontologii au descoperit un logotip de Papiliovenator neimengguensis, a cărui lungime este de cel puțin 1 m, transmite Noi.md.

Despre acest lucru a anunțat Xinhua cu referire la revista Cretaceous Research.

Osemintele descoperite includ un craniu aproape complet conservat, cu o lungime de cel puțin 12 cm și fragmente de oase postcraniene.
Experții cred că dinozaurul aparține familiei troodontid, dar se deosebește de frații săi prin arcul neural în formă de fluture al vertebrelor dorsale anterioare.

Potrivit lui Pei Rui, cercetător la Institutul de Paleontologie vertebrată și paleoantropologie al Academiei Chineze de Științe, această specie de dinozaur a trăit în urmă cu aproximativ 83-70 de milioane de ani în perioada Cretacicului superior.

Cercetătorii au descoperit, de asemenea, că individul descoperit se afla în stadiul pubertății, care era o etapă cheie în dezvoltarea individuală a acestei specii, precum și cheia evoluției întregii populații.

Experții subliniază faptul că această descoperire este extrem de importantă în studierea diversității animalelor terestre și a schimbărilor în perioada cretacică tîrzie din Asia de Nord-Est, precum și în studierea originii păsărilor.