Această intervenţie, foarte aşteptată, care a ținut 12 minute, a fost urmărită de 9,7 milioane de persoane pe TF1 (34,3% din audienţă), de 8,3 milioane pe France 2 (29,2%) şi de 3,1 milioane pe M6 (11%). Respectivele date nu integrează posturile de ştiri, ale căror audienţe vor fi cunoscute în timpul zilei de marţi.
În această intervenţie, preşedintele francez a promis o serie de măsuri care merg în sensul creşterii puterii de cumpărare solicitate de „veste”: creşterea salariului minim cu 100 de euro din 2019, fără ca acest lucru să-i coste vreun euro pe angajatori, defiscalizarea orelor suplimentare din 2018 şi anularea creşterii de taxe care a fost impusă pensionarilor care cîştigă mai puţin de 2.000 de euro pe lună. În plus, el le-a cerut angajatorilor care pot face acest lucru „să plătească o primă de sfîrşit de an” care nu va fi fiscalizată.Precedenta alocuţiune radiotelevizată a preşedintelui francez, difuzată în 16 octombrie, a fost urmărită de 13,4 milioane de telespectatori pe toate posturile. Aceasta a fost rostită după remanierea guvernamentală determinată de demisiile răsunătoare ale lui Nicolas Hulot şi Gerard Collomb.
Adăuga comentariu