Despre aceasta, într-un interviu acordat RBC-Ucraina, a declarat vicepremierul pentru restabilire - ministrul pentru dezvoltarea comunităților, teritoriilor și infrastructurii Aleksandr Kubrakov.
Este prea devreme pentru a vorbi despre termene limită, a subliniat ministrul. Dar partea ucraineană transmite deja autorităților de reglementare viziunea sa asupra modului în care va funcționa piața în condițiile legii marțiale, precum și evaluarea riscurilor, abordările și algoritmii săi.
"Nu există multe exemple în lume în care să funcționeze aeroporturi în care dronele sau rachetele pot zbura în orice moment. Israelul este cel mai reușit exemplu. Am petrecut și petrecem mult timp consultîndu-ne cu administrația aviației civile din Israel", a declarat Kubrakov.
Potrivit acestuia, la nivel de planuri există diferite scenarii privind numărul de aeroporturi care pot fi deschise în Ucraina.
În ceea ce privește crearea propriului operator național de aviație, Kubrakov a explicat că, în mod cert, aceasta nu este principala prioritate în timpul războiului, dar ulterior problema va trebui să fie reexaminată.
În iunie 2023, Ucraina a început să discute posibilitatea deschiderii aeroportului din Lvov, urmînd exemplul coridorului de cereale.
În iulie anul trecut, conducerea Ryanair a vizitat Ucraina și a purtat discuții cu conducerea aeroportului Boryspol privind reluarea zborurilor după încheierea războiului.
Adăuga comentariu