COVID-19 în MOLDOVA  Mai multe detalii

TEMELE PRINCIPALE Toate Știrile

mai multeminimizează

Climatologii au lansat o nouă versiune a cauzei naufragiului Titanicului

Scufundarea Titanicului care a avut loc în 1912 ar putea fi provocată de aurora boreală. Această versiune a fost exprimată de climatologul Mila Zinkova din San Francisco, scrie life.ru cu referire la revista Weather.

„Majoritatea oamenilor care scriu despre Titanic nu știu că în acea noapte a fost vizibilă aurora boreală”, a declarat climatologul.

Potrivit climatologului, aurora ar putea bloca funcționarea busolelor și echipamentelor radio de la bordul navei, ceea ce a determinat echipajul să corecteze cursul și să direcționeze liner-ul către aisberg.

În plus, fenomenele meteorologice din acea zi au împiedicat navele care treceau în apropiere să primească un semnal de primejdie de la Titanic. De exemplu, echipajul vaporului SS La Provence a auzit mesaje de la alte nave, dar nu de la celebrul pachetbot. Și nava de marfă SS Mount Temple a primit un semnal, dar răspunsul nu a ajuns la cei aflați în primejdie.

Astrofizicianul de la Universitatea din Reading, Chris Scott, a fost de acord cu această teorie. El a precizat că mulți oameni au văzut aurora boreală în acea noapte, acest eveniment extraordinar de „vreme spațială” într-adevăr a avut loc.


Cu toate acestea, climatologii cred că cauza principală a tragediei nu a fost activitatea solară. În opinia lor, rolul principal în dezastru le-a revenit totuși oamenilor.

Naufragiul Titanicului a avut loc la 15 aprilie 1912. Nava era dotată cu un sistem radio Marconi - unul dintre cele mai bune din lume la acea vreme. Se știe că semnalul de primejdie a fost transmis de către operatorul principal Jack Phillips. Folosind codul Morse, el a trimis mesajul „Come at once” - „Vino chiar acum”.

Conform dovezilor istorice, în timpul evacuării, el a rămas în camera radio și a continuat să trimită semnale. Cel puțin pînă în momentul în care sursa de alimentare a fost întreruptă. Phillips a decedat.

Epava Titanicului se află la o adîncime de 3800 de metri, la 650 de kilometri de coasta Newfoundland (Canada). O expediție efectuată în anul 2000 a arătat că echipamentele radio de la bord au ruginit, dar nu s-au dezintegrat. În primăvara anului curent, Curtea din statul Virginia, SUA, a autorizat tăierea epavei, astfel încît specialiștii să poată pune mîna pe faimosul radio.

Citește-ne pe Telegram, dacă vrei să afli mai multe

Ați găsit o eroare în text? Marcați-o și tastați Ctrl+Enter


Știrile partenerilor noștri
Mai multe

Sondaj Toate

load