Pentru această schimbare, de vineri a fost desfășurată o operațiune de mutare masivă. Circa 43.000 de tone de echipamente au fost transportate în camioane de la fostul aeroport, motiv pentru care trei autostrăzi au fost închise temporar.
Aeroportul Atatürk urmează pe viitor să gestioneze doar cursele cargo, tehnice şi oricare alte zboruri. Cu toate acestea, ele vor fi gestionate doar prin acordul Autorităţii Aeronautice a Turciei.
Pentru construirea aeroportului au fost cheltuite aproximativ opt miliarde de dolari, iar în primul an ar putea fi tranzitate circa 90 de milioane de pasageri. Totuși, potrivit autorităților, această capacitate ar putea fi extinsă pînă la 200 de milioane de pasageri pe an. Așadar, noul aeroport ar trebui să poată gestiona 2000 de zboruri pe zi, cu 500 mai multe decît cel vechi.
Menționăm că ultimul zbor de pasageri al vechiului Atatürk a avut loc sîmbătă, spre Singapore. Atît pasagerii fideli, cît și lucrătorii aeroportului au rămas încîntați de „noua lor casă”.
Adăuga comentariu