X 
Transnistria stiri: 1381
Eurovision stiri: 501
Preşedintele stiri: 3996

Cît ar putea dura reabilitarea tronsonului feroviar Cahul-Giurgiulești

11 mai. 2023,, 06:51   Economie
3296 0

Trenul nu va trece prin Lunca Prutului de Jos încă cel puțin 5 ani. Atît ar putea dura reabilitarea tronsonului Cahul-Giurgiulești, închis vara trecută din cauza alunecărilor de teren din satul Văleni.

Costul lucrărilor a fost estimat la 50 de milioane de lei, dar autoritățile spun că nu au acum acești bani, transmite tv8.md.

Cît ministerul Infrastructurii caută resursele financiare necesare, transportatorii de mărfuri sînt nevoiți să meargă prin Ucraina, iar asta înseamnă riscuri, dar și costuri mult mai mari.

Directorul general Danube Logistics, operatorul Portului Internațional Liber Giurgiulești, susține că, odată cu suspendarea traficului pe tronsonul de cale ferată Cahul – Giurgiulești, transportul de mărfuri a fost redirecționat prin Ucraina. Asta a determinat o bună parte din companiile importatoare să renunțe la transportul de marfuri pe calea ferată, din cauza barierelor administrative și a tarifelor foarte mari la traversarea segmentului ucrainean.

„Înainte de producerea acestui incident, toți importatorii și exportatorii moldoveni foloseau doar această linie de cale ferată, care asigura conexiunea dintre Giurgiulești și Cahul, continuînd spre alte destinații, cum ar fi, în principal, Chișinău sau nordul țării. Acum sunt doar două companii care folosesc transportul feroviar, iar unica soluție la momentul actual este linia de cale ferată spre Reni care traversează de două ori frontiera moldo-ucraineană”, a menționat directorul general al Danube Logistics, Mathias Von Tucher.


Astfel, după avarierea tronsonului de cale ferată Cahul-Giurgiulești, companiile transportatoare de mărfuri sînt nevoite să tranziteze teritoriul Ucrainean pe un segment de cale ferată de 30 de kilometri, care pune în pericol securitatea mărfurilor și a personalului. Și tot din această cauză, importarea mărfurilor din Federația Rusă pe cale feroviară a devenit imposibilă. Directorul general al CFM afirmă că mărfurile rusești, cînd trec prin Ucraina, sînt supuse riscului sechestrării.

„Încărcînd vagoanele în Giurgiulești cu îngrăsăminte de proveniență din Rusia sau Belarus, riscăm să le avem blocate alături în Reni. Iar dacă era să fie operațional tronsonul spre Cahul, atunci nu era nevoie să intram pe teritoriul Ucrainei”, a menționat directorul general, ÎS „Calea Ferată a Moldovei, Oleg Tofilat.

Reabilitarea tronsonului afectat ar putea dura, în cel mai bun caz, cel puțin cinci ani, iar suma totală a costurilor ar putea depăși 50 de milioane de lei, susține directorul CFM.

0
0
0
0
4

Adăuga comentariu

500

Ați găsit o eroare în text? Marcați-o și tastați Ctrl+Enter

La ce etnie vă atribuiți?