De la lansarea ideii, în 1929 (aceasta a fost descrisă de către scriitorul maghiar Frigyes Karinthy în nuvela "Lanțurile"), această "abordare a societăţii" este foarte puternic înrădăcinată în cultura pop, precum şi în principiile de sociologie.
În 1967, psihologul Stanley Milgram a realizat un experiment interesant, trimițînd sute de parcele pentru oamenii din Kansas si Nebraska, cărora li s-a spus că scopul final este de a oferi pachetul unei persoane din Boston. Ei au trebuit să trimită pachetul unui prieten, care apoi îl trimite altui prieten, etc. Rezultatele au arătat că scopul final a fost realizat în medie prin şase cunoştinţe.
Cu toate acestea, oamenii de știință au descoperit mai tîrziu că datele obţinute de Milgram, au fost foarte slabe, deoarece numai cîteva zeci de pachete au ajuns la destinatar. Astfel, fenomenul aparent "universal", s-a dovedit a fi nu prea universal, relatează lifeslittlemysteries.com.
Într-un alt experiment efectuat pentru a testa ipoteza "lumea este mică", oamenii de știință de la Universitatea Columbia din New York au trimis participanţilor e-mail-uri, care în cele din urmă trebuiau să ajungă la un anumit scop. Rezultatele, publicate în 2003 în revista Science, au arătat că scopurile au fost atinse în 5-7paşi. Cu toate acestea, multe dintre obiective nu au ajuns la destinaţie, din cauza lipsei de interes a participanţilor.
Adăuga comentariu