112 ar putea trece la MAI (DOC)

112 ar putea trece la MAI (DOC)

Responsabilii de la Ministerul Afacerilor Interne ( MAI ) au anunțat, pe 5 septembrie, că inițiază o consultare publică pe marginea unui proiect de hotărîre care prevede ca Serviciului naţional unic pentru apelurile de urgenţă 112, care acum se află în subordinea Ministerului de Economie, să fie preluat de catre Ministerul de Interne.


Inițiativa aparține Ministerului de Interne și este motivată prin faptul că anume MAI este organul central de specialitate al administraţiei publice, ce asigură elaborarea şi realizarea politicii guvernamentale în domeniul ce vizează ordinea şi securitatea publică, prevenirea şi lichidarea consecinţelor situaţiilor de urgenţă şi excepţionale, protecţia civilă, apărarea împotriva incendiilor şi acordarea primului ajutor calificat.


Totodată, în proiectul de hotărîre se arată că transmiterea Serviciului 112 în sfera de competenţă a Ministerului Afacerilor Interne ar optimiza funcționalitatea acestuia, prin asigurarea dispecerizării integrate a serviciilor specializate de urgenţă.


„Această optimizare ar avea ca rezultat reducerea timpului de reacție a echipelor de intervenție și, respectiv, oferirea unui serviciu de calitate cetățeanului”, mai scrie in document.


Potrivit responsabililor de la guvern, propunerile, sugestiile şi opiniile autorităţilor interesate în raport cu proiectul actului normativ menţionat, pot fi expediate în termen de 15 zile lucrătoare la adresa electronică: tatiana.ursu@mai.gov.md.


Pentru ca Serviciul unic 112 să treacă de la Ministerul Finanțelor la Ministerul de Interne trebuie ca proiectul de hotărîre să fie aprobat de către cabinetul de miniștri.


Proiectul integral al hotărîrii de Guvern cu privire la transmiterea Serviciului naţional unic pentru apelurile de urgenţă 112 il puteti gasi AICI.


Serviciului naţional unic pentru apelurile de urgenţă 112  a devenit funcțional în Republica Moldova în anul 2018.


Sistemul Naţional Unic pentru Apeluri de Urgenţă este constituit în scopul furnizării către cetăţeni a Serviciului de urgenţă 112 şi asigură preluarea apelurilor de urgenţă de la cetăţeni şi transmiterea acestora către agenţiile specializate de intervenţie – Urgenta, Pompieri și Politie, în vederea asigurării unei reacţii imediate, uniforme şi unitare pentru soluţionarea urgenţelor.


Serviciul 112 funcționează în regim non-stop și poate fi apelat gratuit de fiecare cetățean de pe telefonul fix și mobil.


Citește-ne pe Twitter, dacă vrei să afli mai multe

Ați găsit o eroare în text? Marcați-o și tastați Ctrl+Enter

Mai multe

Sondaj Toate

load