Oamenii de știință au descoperit fosilele unuia dintre cei mai agresivi giganți marini

27 oct. 2023,, 03:00   Ştiinţă şi IT

O echipă internațională de oameni de știință a identificat un gigant marin din Jurasic care a fost cel mai sîngeros prădător timp de 80 de milioane de ani.

Potrivit studiului publicat în Scientific Reports, Lotharingosaurus avea o mandibulă de 1,3 metri lungime. Acesta făcea parte din grupul de pliosauri numit Thalassophonea sau așa cum mai sînt numiți ucigașii marini, care au existat în urmă cu 170 de milioane de ani.

Cercetătorii au găsit fosilele rămășițelor monstrului în 1983, dar i-au identificat rămășițele abia acum.

Autorii studiului sugerează că acesta aparține unei specii de Pliosaurus "megahizhogo" necunoscute pînă acum din toate cele descoperite.

Caracterul prădător al animalului este evidențiat de maxilarul său inferior, care era cu cel puțin 30 de centimetri mai lung decît cel al altor specii similare.

Lotharinosaurus se hrănea cu rechini, broaște țestoase marine și alți plesiozauri.
"Mînca tot ce voia. A fost unul dintre cei mai mari prădători marini ai vremurilor sale", a declarat coautorul studiului și paleontologul Daniel Madzia de la Institutul de Paleobiologie al Academiei Poloneze de Științe.