În America de Sud au fost descoperite cinci specii noi de vipere cu gene

15 feb. 05:00   Ştiinţă şi IT

O echipă de oameni de știință de la Fundația Hamai a anunțat descoperirea incitantă a cinci noi specii de vipere cu gene (Bothriechis schlegelii) în junglele din Columbia și Ecuador.

Oamenii de știință au anunțat acest lucru într-un raport publicat în Evolutionary Systematics.

Descoperirile au fost făcute aproape întîmplător, zoologii au plecat într-o expediție pentru a căuta o specie înrudită cu Bothriechis schlegelii. Ei au găsit mai multe vipere cu gene care fuseseră văzute și mai înainte, dar au fost confundate cu reprezentanții aceleiași specii.

Adevărul este că Bothriechis schlegelii au o gamă largă de culori, ceea ce în zoologie se numește polimorfism. Cu alte cuvinte, reprezentanții aceleiași specii pot fi verzi, mov și maro. Acești șerpi pot fi diferiți unul față de celălalt.

Grupul a reușit să afle adevărul și să clasifice noua specie deoarece unul dintre membrii săi a fost mușcat de acest șarpe.
Viperele cu gene atrag atenția oamenilor de știință prin solzii lor cu țepi măriți deasupra ochilor, care le dau un aspect amenințător. Cu toate acestea, adevăratul scop al acestui detaliu al aspectului reptilei este încă un mister. Ceea ce se știe cu siguranță este că unele specii de vipere Bothriechis au gene mai lungi și mai pronunțate decît altele.

Endemice în Cordiliera de Est a Columbiei, trei dintre cele cinci specii noi trăiesc în pădurile tropicale și în plantațiile de cafea, iar una dintre ele, Bothrops rachima, trăiește în pădurea tropicală Choco, o zonă îndepărtată și virgină, considerată periculoasă pentru vizitare din cauza cartelurilor de droguri.

Principala concluzie a studiului este că cele patru specii din acest grup sînt supuse unui risc ridicat de dispariție. Acestea au o arie de răspîndire geografică limitată și o mare parte din habitatul lor a fost deja distrus. Prin urmare, este nevoie urgentă de măsuri de conservare a habitatelor lor pentru a preveni o eventuală dispariție.