Contactul cu singura sondă trimisă de oameni la planeta Venus, pierdut

1 iun. 04:00   Ştiinţă şi IT

Agenția spațială japoneză a anunțat că a pierdut contactul cu nava sa spațială Akatsuki, singura sondă care studiază planeta Venus.

Akatsuki este misiunea Japoniei dedicată studierii climei lui Venus și în prezent este singura sondă care studiază planeta Venus. Lansată în 2010, nava spațială de 300 de milioane de dolari a avut un început dificil, nereușind să intre pe orbită din cauza unei defecțiuni a motorului principal. Cu toate acestea, echipa misiunii a reușit să creeze o a doua oportunitate în 2015, după cinci ani de orbitare a Soarelui, intrînd cu succes pe orbită.

Ingredientele esențiale ale vieții se formează mai ușor în spațiul cosmic decît pe Pămînt

Felul cum arătăm ar fi fost decis chiar înainte de naștere, arată un studiu

Nava spațială, cunoscută și sub numele de Venus Climate Orbiter, a efectuat cercetări științifice de atunci, realizînd unele observații neașteptate. Cu toate acestea, aceste activități ar putea ajunge acum la sfîrșit.

Singura sondă care studiază planeta Venus nu mai poate comunica cu Pămîntul

JAXA a postat pe X în ziua de miercuri (29 mai) că Institutul de Știință Spațială și Astronautică (ISAS) a „pierdut contactul cu Akatsuki după o operațiune de la sfîrșitul lunii aprilie din cauza unei perioade extinse de mod de control al stabilității de atitudine redusă și în prezent depune eforturi pentru a restabili comunicarea cu nava spațială”.

Nava spațială va trebui să mențină o orientare stabilă pentru a-și putea îndrepta antena și a comunica cu Pămîntul, informează Space.com.

„Vă vom informa despre planurile viitoare odată ce acestea vor fi stabilite. Vă mulțumim pentru sprijinul călduros”, se menționează într-o a doua postare de la echipa Akatsuki.

Akatsuki, care înseamnă „zori” în japoneză, și-a îndeplinit deja misiunea principală. Nava spațială a început o fază extinsă de operațiuni în 2018.

Venus încă prezintă interes pentru oamenii de știință

Chiar dacă Akatsuki nu poate fi salvată de această dată, misiunea a demonstrat capacitățile de rezolvare a problemelor ale inginerilor JAXA și a îmbunătățit înțelegerea asupra climei și dinamicii atmosferice ale lui Venus.

Și chiar dacă Akatsuki este într-adevăr pierdută, sora planetei noastre ar putea să nu rămînă neobservată pentru mult timp. Întrebările despre motivele pentru care Venus a suferit un efect de seră puternic, făcînd-o cea mai fierbinte planetă din sistemul nostru solar, și semnele intrigante ale potențialilor biomarkeri din atmosfera sa înseamnă că planeta încă este interesantă pentru știință.

Noi misiuni, în special de la NASA, Agenția Spațială Europeană (ESA), India și o misiune privată, ar putea să se îndrepte spre Venus mai tîrziu în acest deceniu.

La ce vor duce modificările la Codului Penal privind extinderea noțiunii de ”trădare de patrie”?