Cercetare inedită: Cum creierul ne ajută să ne orientăm în timp

1 iul. 03:00   Ştiinţă şi IT
1975 0

Oamenii de știință de la Universitatea din Utah au făcut o descoperire importantă despre modul în care creierul îi ajută pe oameni să-și amintească și să navigheze în timp.

Cercetările lor sugerează că anumite celule ale creierului joacă un rol critic în acest proces, care ar putea avea implicații pentru înțelegerea unor afecțiuni precum boala Alzheimer. Creierul creează o listă de evenimente, înregistrînd cînd și cum se întîmplă.

Oamenii de știință au descoperit că lobul temporal medial conține celule care sînt implicate în acest proces. Acest „ceas intern”, așa cum se numește, poate organiza memoria și poate juca un rol important în percepția noastră asupra timpului, relatează Noi.md cu referire la involta.media.

Descoperirea ar putea ajuta la detectarea timpurie a simptomelor bolii Alzheimer, precum și la o mai bună înțelegere a orbirii temporare, un simptom al unor tulburări mintale.

Pe lîngă lobul temporal medial, cercetătorii au descoperit că alte părți ale creierului, cum ar fi hipocampul și cortexul entorinal lateral, joacă un rol important în percepția timpului.

La ce va duce decizia de a fuziona fizica, chimia și biologia într-o singură materie școlară?