X 
Arşiţa stiri: 185
Jocurile Olimpice stiri: 141
Transnistria stiri: 1412

Judecătoria Chișinău a respins cererea depusă de cîteva posturi de televiziune

21 iun. 20:05   Societate
2581 0

Judecătoria Chișinău, sediul Rîșcani, a respins cererea depusă de posturile de televiziune RTR-Moldova, BRAVO TV, Cinema 1 și PEH TV cu privire la anularea deciziei Consiliului Audiovizualului (CA) nr. 100 din 30 martie 2022, în partea în care reclamanții au fost clasificați ca furnizori de servicii media audiovizuale naționali. Instanța s-a pronunțat în această privință pe 18 iunie 2024.

Prin decizia CA nr. 100 din 30 martie 2024, cu unanimitate de voturi, a fost aprobată Lista furnizorilor de servicii media audiovizuale naționali, regionali și locali. Cele patru posturi au fost clasificate ca naționale, acestea urmînd să respecte cotele stabilite la articolul 4 din Codul serviciilor media audiovizuale (CSMA) pentru furnizorii de servicii media naționali:

– cel puțin 8 ore zilnic de programe audiovizuale locale, dintre care:

– cel puțin 80% programe audiovizuale locale în limba de stat;

– cel puțin 75% programe audiovizuale locale în orele de maximă audiență:


– cel puțin 50% de programe audiovizuale locale în primă difuzare.

Cinema 1 a fost sancționat pe 16 mai curent pentru nerespectarea proporției programelor audiovizuale locale în limba de stat cu amendă de 28 000 de lei. Pentru insuficiența de programe locale în orele de maximă audiență, a mai fost amendat cu 26 000 de lei. Pentru comiterea încălcărilor în mod repetat, furnizorul a fost sancționat și cu suspendarea dreptului de a difuza comunicări comerciale timp de o zi, în data de 25 mai, intervalul de ore 06:00-24:00.

Ultimul control privind PEH TV, din mai 2023, a arătat că postul a realizat insuficiente programe locale, inclusiv în limba de stat și în orele de maximă audiență, fiind sancționat cu 3 amenzi în sumă de 50 000 lei. Ulterior, pe 24 noiembrie, CA a aprobat solicitarea furnizorului de modificare a denumirii postului de televiziune, în 7 TV.

Furnizorul serviciului media 7 TV a continuat să încalce prevederile privind programele locale. Astfel, în ședința din 16 mai a.c., a fost amendat cu 25 000 de lei pentru insuficiența de programe autohtone, cu 28 000 de lei pentru faptul că nu a atins cota de programe în limba de stat și cu 26 000 de lei, deoarece nu a respectat orele de maximă audiență. Pentru încălcările repetate, furnizorul a fost sancționat cu suspendarea dreptului de a difuza comunicări comerciale timp de o zi.

Cît privește posturile RTR-Moldova și BRAVO TV, la solicitarea fondatorilor, licențele de emisie ale celor două servicii media de televiziune au fost retrase de CA pe 28 decembrie 2023.

0
0
0
1
6

Adăuga comentariu

500

Ați găsit o eroare în text? Marcați-o și tastați Ctrl+Enter

La ce va duce decizia de a fuziona fizica, chimia și biologia într-o singură materie școlară?
CAII MOLDOVENEȘTI, ÎN CENTRUL UNUI SCANDAL!Сандуляк Владислав