Mai exact, oamenii vor putea completa în mod online cererile pentru obținere a permiselor de acces în zona de frontieră în mai multe situații, iar actele vor fi eliberate în scurt timp în format electronic. Pînă în prezent, cererile erau depuse pe suport de hîrtie, transmite realitatea.md.
„Cetățenii nu vor mai fi nevoiți să vină la oficiul Poliției de Frontieră să stea în rînd, să facă copii la toate actele, să aștepte cel puțin 10 zile pentru perfectarea acestor permise de aflarea în zona de frontieră, totul va fi în regim online. În cel mai scurt timp cererea se eliberează, oar actul poate fi vizualizat atît de cetățean, cît și de polițistul de frontieră, pentru a verifica valabilitatea și veridicitatea acestora. Protecția, confidențialitatea datelor cu caracter personal sînt asigurate… Un sistem informațional care se înscrie perfect în prioritățile MAI și a Poliției de Frontieră, de digitalizare a serviciilor pe care noi le oferim… ”, a declarat Rosian Vasiloi.Potrivit datelor statistice, pe parcursul anului 2022, angajații Poliției de Frontieră au perfectat și eliberat circa 28 de mii de acte permisive, dintre care 24 de mii sînt pentru accesul în zona de forntieră, permise pentru ambarcațiuni – 482, avize pentru vînătoare – peste 3 000, autorizații de activitate în zona de frontieră – 299 și permise pentru activitatea în punctele de frontieră – 37.
Responsabilii susțin că, în total, costul proiectului este de circa 600 mii de lei, bani alocați din bugetul de stat.
„E-permis este compus din 6 compartimente, iar acesta ne permite accesarea și perfectarea a 6 tipuri de autorizații, mă refer la cererile pentru cetățenii Moldovei, pentru cetățenii străini, pentru desfășurarea vînătorii în zona de frontieră, pentru mijloacele plutitoare și pentru agenții economici… Toate documntele anterior discutate vor fi perfectate în regim online și toate autorizațiile vor fi semnate online și remise persoanei solicitante”, a declarat Anatolie Buzev, șef al Direcției Regim și Ordine Publică a IGPF.
De asemenea, Vasiloi a mai declarat că acest sistem informațional va ușura inclusiv munca colegilor de la Poliția de Frontieră.
„Vreau să vă spun că sunt circa 30 de mii de solicitari, colegii mei fizic prelucrau aceste cereri. Intram uneori la ei în birou, nu că mă speriam, dar eram mirat de cît de mare e volumul de informație pe care îl aveau pe masa de lucru. Acest sistem va diminua, iar colegii vor fi concentrați pe alte activități care sunt în gestionarea, în special a acestei direcții… Serviciul este gratuit, nu se percepe nici o taxă în acest sens”, a mai adăugat Rosian Vasiloi.
Sistemul informațional lansat este o acțiune care se regăsește în Strategia națională de management integrat al frontierei de stat pentru anii 2022-2025.
Adăuga comentariu