X 
Transnistria stiri: 1381
Eurovision stiri: 503
Preşedintele stiri: 3997

Cum poate consumatorul să demonstreze că a procurat un produs necalitativ

25 sep. 2023,, 16:30   Societate
2959 0

Consumatorii care au achiziționat produse industriale necalitativ au dreptul să-și prezinte reclamațiile vînzătorului în perioada de garanție a produsului, la prezentarea bonului.

Despre acest lucru a spus jurista Iulia Gangan, în cadrul emisiunii "Без галстуков" cu Alexandr Stahurschi pe canalul TV N4, relatează Noi.md

Potrivit acesteia, principala cerință pentru reclamații este prezența bonului de casă, de aceea este recomandat să-l păstrați întotdeauna și să nu-l aruncați la ieșirea din magazin la coșul de gunoi.

"El trebuie păstrat mai mult timp. În plus, este de dorit să fotografiați defectele produsului, deoarece în cazul unui litigiu în instanță, aceasta va fi o dovadă", a spus Iulia Gangan.

Ea a subliniat că, trebuie să vă întoarceți cu acest produs la magazinul de unde l-ați procurat și să vă adresați la administratorul sau directorul magazinului, la manager, să-i arătați ce defect ați detectat și să prezentați bonul.

"În acest caz, depinde deja de administratorul magazinului: fie vede și recunoaște că da, există un defect și propune fie repararea, fie înlocuirea produsului, fie, dacă nu există o modalitate de a înlocui acest produs – restituirea banilor. Sau, desigur, poate apărea întrebarea: dar de unde să știm că nu dvs. l-ați rupt, l-ați spart și așa mai departe. Și vor refuza consumatorului. În acest caz, consumatorul are dreptul să scrie o cerere și să atașeze acele fotografii", a spus jurista.

Potrivit acesteia, astfel, la început este suficientă o discuție orală pentru a înțelege dacă magazinul va fi accepta reclamația consumatorului și va soluționa problema. Nu este nevoie să mergeți imediat să scrieți cerere la Inspectoratul de Stat.

"În următoarea etapă, dacă magazin nu va dori să soluționeze problema, atunci va trebui să scrieți deja o reclamație. Dacă, în acest caz, în termen de 14 zile după ce consumatorul a scris reclamația pe numele vînzătorului, acesta nu a reacționat în niciun fel și nu a oferit nici un răspuns sau refuză să recunoască această reclamație, atunci consumatorul are dreptul să apeleze la un expert pentru o expertiză independentă pentru a stabili care a fost cauza defecțiunii pînă la urmă", a remarcat Iulia Gangan.

Ea a atras atenția asupra faptului că este de datoria agentului economic să efectueze expertiza independentă, el trebuie să achite cheltuielile pentru aceasta, iar dacă obiectul reclamației este mare, de exemplu, un frigider cu defect, atunci el plătește livrarea acestuia, iar pe perioada expertizei, oferă consumatorului un produs similar.

"Legislația noastră este concepută în așa fel, încît protecția să fie întotdeauna de partea consumatorului. Consumatorul are întotdeauna dreptate, iar agentul economic este obligat să demonstreze că consumatorul însuși a cauzat un prejudiciu bunurilor sale, iar dacă se dovedește contrariul, este întotdeauna rezumată corectitudinea consumatorului", a spus avocatul.

4
0
0
1
0

Adăuga comentariu

500

Ați găsit o eroare în text? Marcați-o și tastați Ctrl+Enter

La ce etnie vă atribuiți?