Transnistria stiri: 1367
Eurovision stiri: 499

Cum înfruntăm depresia iarna

24 feb. 21:30   Sănătate
707 0

Între o treime și o jumătate dintre noi acuză o scădere a moralului și a energiei pe parcursul iernii.

Tulburări afective și de somn, dificultăți de concentrare, pierderea interesului pentru orice gen de activitate, creșterea apetitului pentru dulciuri, iritabilitate, oboseală și lipsa de energie. Potrivit Organizatței Mondiale a Săntații, cele mai afectate de depresia de iarnă sînt femeile, peste 70% dintre ele resimțind efectele negative ale acesteia.

Principalul responsabil: scăderea luminii legată de răcirea zilelor și timpul urît. Nevoia de soare este vitală. Organismul are nevoie de o intensitate luminoasă de cel puțin 2000 lux pe zi, timp de două ore, pentru a-și păstra echilibrul intern.

Dar începînd cu toamna aceasta scade. De aici apar o serie întreagă de perturbări, precum oboseala matinală, lipsa de chef, insomnia, pe care specialiștii le adună sub numele de tulburare sezonieră.

Ce putem face pentru a preveni apariția „depresiei de iarnă” sau a ușura starea noastră?


Mai multă lumină

Lipsa de lumină din timpul iernii, declanșează scăderea nivelului de serotonină, cu rol în îmbunătățirea stării psihice, determină apariția unei senzații generale de bine și reglează apetitul.

Producția de serotonină crește odată cu intensitatea luminii, dar acest lucru nu înseamnă neapărat că lumina gri din timpul iernii afectează starea de bine determinată de acțiunea substanțelor chimice.

Citiţi continuarea pe moldovenii.md.

8
0
2
6
0

Adăuga comentariu

500

Ați găsit o eroare în text? Marcați-o și tastați Ctrl+Enter

Ce părere aveți despre protestele fermierilor?