"Cifrele dezvăluite de analiza Altroconsumo privind prețurile din supermarketuri în acest an sînt alarmante: în 1.203 puncte de vînzare, prețurile au crescut cu 12,6% față de anul trecut. Cu un an înainte, această creștere a fost de doar 2,6%. Comparația a fost făcută pe baza datelor privind 1,6 milioane de indicatori de preț", se arată în mesajul asociației, relatează ria.ru.
Experții asociației consideră că este o veste proastă pentru italieni, care sînt obișnuiți să facă cumpărături în supermarketuri în căutarea unor prețuri mai accesibile la produsele alimentare."Oamenii o observă în fiecare săptămînă, cînd vine timpul să plătească cumpărăturile la casa de marcat a supermarketului și înregistrează creșterea constantă a prețurilor. În ciuda acestui fapt, televiziunea, radioul, ziarele și site-urile web schimbă febril reclamele care promit prețuri mici, diverse promoții și reduceri speciale pentru a economisi bani", subliniază Altroconsumo.
La sfîrșitul lunii iunie, centrul de cercetare al Confederației Generale a Industriei Italiene (Confindustria) a publicat un raport care arăta că italienii reduc rapid cheltuielile pentru bunuri de scurtă durată, în special pentru alimente. Potrivit studiului, cheltuielile gospodăriilor italiene pentru alimente au scăzut cu 3,7% anul trecut, cu o scădere de 8,7% în trimestrul al patrulea față de primul trimestru din 2021.
Comentînd datele, Massimiliano Dona, șeful Uniunii Naționale a Consumatorilor din Italia (Unc), a declarat la acea vreme că "italienii sînt la dietă forțată din cauza inflației care a urcat vertiginos pînă la stele și care, după bunurile energetice, a afectat în principal produsele alimentare".
În august, analizînd ultimele statistici oficiale, Unc a raportat că "creșterea anuală a prețurilor la alimente a fost de 11% în iunie, de 10,7% în iulie, iar costul "coșului de consum" a crescut cu 10,2%".
Adăuga comentariu