X 
Transnistria stiri: 1390
Preşedintele stiri: 4022

50000 de cetățeni încă n-au reușit să-și schimbe prestatorul de servicii de plată

20 aug. 2015,, 17:15   Societate
3349 0
Пятьдесят тысяч граждан еще не успели поменять поставщика услуг по выдаче социальных пособий
Foto: noi.md
Chiar dacă cetățenii au fost anunțați, începînd cu 9 mai 2015, despre posibilitatea de a-și alege prestatorul de serviciii de plată, abia 28000 de cereri au fost înaintate către Casa Naţională de Asigurări Sociale privind transferarea de la Banca de Economii către o altă instituție financiară.

La moment, Casa Naţională de Asigurări Sociale are încheiate contracte de deservire cu Poșta Moldovei și cu 7 instituții financiare. Preşedintele Casei Naţionale de Asigurări Sociale, Maria Bortă, precizează că 50000 de cetățeni nu s-au adresat la alte instituții de plată, fie din necunoaștere, fie din lipsa de timp, fie că se află peste hotare. E vorba de beneficiarii care primeau plățile sociale prin intermediul Băncii de Economii – bancă ce urmează să fie lichidată.

Din acest motiv, dacă aceștia nu reușesc să scrie o cerere de schimbare a prestatorului pînă la 1 septembrie, beneficiarii vor trece automat cu plata la Poșta Moldovei. Ulterior, ei pot totuși să-și schimbe prestatorul de servicii.

Potrivit președintelui Maria Bortă, Poșta Modovei este varianta cea mai bună în aceste condiții, deoarece este cel mai mare prestator de servicii, fiind deservite circa 700000 persoane.

Totodată, atunci cînd cardul bancar expiră și persoana nu reușește să perfecteze altul nou, beneficiarul trebuie să cunoască că după 3 luni de neprezentare, banii revin Casei de Asigurări Sociale.

Deși deschiderea unui nou card sau cont bancar nu-l va costa nimic pe cetățean, acesta va fi nevoit să aștepte tocmai o lună pînă va fi transferat la un alt prestator de servicii.

În R. Moldova circa un milion de cetățeni beneficiază de plăți sociale.
0
0
0
0
0

Adăuga comentariu

500

Ați găsit o eroare în text? Marcați-o și tastați Ctrl+Enter

La ce etnie vă atribuiți?