Transnistria stiri: 1404
Preşedintele stiri: 4064

Consumatorii moldoveni au devenit mai pretenţioşi şi nu se mai uită la preţuri

2 feb. 2015,, 10:45   Societate
4182 0

Foto: publika.md

Consumatorii moldoveni au devenit mai pretenţioşi. Ei pun accentul pe calitate şi pe aspectul produselor. De această părere sunt unii sociologi, care spun că, în ultimii ani, şi companiile şi-au îmbunătăţit politicile de deservire, în urma reclamațiilor din partea clienților.

Moldovenii sunt mai informaţi, iar preţul nu mai este factorul determinant în alegerea produselor și serviciilor.

"Dacă preţul ar fi doar cel care ar vinde produsul, atunci toate cumpărăturile ar fi on-line. Toţi caută acum mai multă experienţă, valoare adăugată, deservire. Consumatorii moldoveni încep să fie hipereficienţi. Adică dacă vreau să-mi spăl, de exemplu, maşina nu mai merg la o spălătorie simplă, ci acolo unde să o pot parca, să fac shopping", a explicat consultantul senior al Magenta Consulting, Andrei Ciobanu.

Oamenii spun că un element important în procesul de deservire este comportamentul vânzătorilor:

"În primul rând ţin cont de calitate. Deservirea foarte mult contează. Când îţi răspunde frumos, te atrage mai mult".

"Trebuie să fie şi aspectul şi interiorul, dar nu în ultimul rând şi calitatea".

"Am vrea ca cei care sunt din sfera deservirii să aibă, de exemplu, şi o şcoală specială unde să înveţe etică. Este foarte important atunci când ştii să oferi produsul".

O altă trăsătură a clientului modern este că acesta optează tot mai mult pentru produse personalizate. De exemplu, în ultimii ani, la mare căutare sunt iile confecţionate manual, deşi acestea costă de două ori mai mult decât o cămaşă simplă.

Iar companiile încearcă să-i răsplătească pe clienți pentru fidelitate şi desfăşoară campanii promoţionale.

"Chiar acum avem o loterie, dacă cumpărătorul cumpără de 200 de lei, el participă momentan la loterie unde primeşte cadouri", a zis reprezentatul unei firme de cosmetice.

Sociologii mai spun că, în ultimii ani, consumatorii moldoveni preferă mai mult magazinele specializate, în defavoarea pieţelor.

0
0
0
0
0

Adăuga comentariu

500

Ați găsit o eroare în text? Marcați-o și tastați Ctrl+Enter

La ce va duce decizia de a fuziona fizica, chimia și biologia într-o singură materie școlară?