COVID-19 în MOLDOVA  Mai multe detalii

TEMELE PRINCIPALE Toate Știrile

mai multeminimizează

Poate fi schimbat contractul de muncă fără consimțămîntul angajatului?

Poate fi schimbat contractul de muncă fără consimțămîntul angajatului?

Administrația instituției nu are dreptul să reducă salariul angajatului fără știrea și consimțămîntul acestuia, iar contractul individual de muncă poate fi modificat doar în baza unui Acord suplimentar semnat de părți, anexat la contract și care este parte integrantă a acestuia.

Un astfel de răspuns au dat reprezentanții Ministerului Sănătății, Muncii și Protecției Sociale, la întrebarea venită la redacția portalului Noi.md din partea unei cititoare, soră medicală, Ina Sosna din satul Sturzovca, raionul Glodeni, care a rugat șeful ministerului de profil, Viorica Dumbrăveanu, să clarifice situația, în care femeii i-a fost redusă norma de muncă cu 0,25 la sută fără știrea și fără acordul ei, în ciuda faptului că ea are doi copii minori, iar două persoane cu vîrstă de pensionare continuă să lucreze cu jumătate de normă de mai mulți ani.

"Am lucrat cu o normă de 0,75. Mi s-a cerut să-mi cedez norma pentru că vor să angajeze noi colaboratori. Am lucrat luna trecută. Mi s-a achitat 920 de lei. Sînt forțată să semnez actele. Anterior m-am adresat Inspectoratului Muncii, dar nu am nici o soluție sau răspuns de acolo. Vă rog să-mi oferiți informații despre remunerarea surorilor medicale. Eu sînt Inna Sosna, lucrez la CMF din satul Sturzovca, raionul Glodeni, ca asistentă medicală în cabinetul de fizio-proceduri", a menționat femeia.


Ministerul Sănătății a menționat că, potrivit articolului 68 din Codul Muncii, contractul individual de muncă poate fi modificat doar în baza unui Acord suplimentar semnat de părți, anexat la contract și care este parte componentă a acestuia. Totodată, prin modificarea contractului individual de muncă se recunoaște orice modificare sau completare referitoare la cel puțin una dintre condițiile prevăzute în art.49 alin. (1).

Ministerul de profil a explicat că administrația instituției a admis încălcarea CM în vigoare. Angajata, în privința căreia a fost comisă încălcarea, este în drept să nu semneze acordul suplimentar.

"Dacă acțiunile administrației sînt cauzate de necesitatea reducerii statelor de personal, în acest caz, ea (administrația) este obligată să se conducă de articole din CM, care reglementează reducerea statelor de personal...", se spune în răspunsul Ministerului Sănătății, Muncii și Protecției Sociale.

Citește-ne pe Twitter, dacă vrei să afli mai multe

Ați găsit o eroare în text? Marcați-o și tastați Ctrl+Enter


Știrile partenerilor noștri
Mai multe

Sondaj Toate

load