Transnistria stiri: 1392
Eurovision stiri: 502

Istoria de succes Viorica-Cosmetic

7 feb. 2020,, 17:56   Interviuri
10850 0

Noi.md publică interviul acordat de Liliana Tatarciuc, șefa serviciului promovare Viorica-Cosmetic, publicației allbeauty.md. Specialista vorbește despre consolidarea celei mai mari fabrici de produse cosmetice din Moldova, despre apariția primelor produse, Muzeul Frumuseții și gospodăria ecologică unică în țara noastră. Explică pe ce se bazează compania la crearea unui nou produs și cum verifică siguranța materiei prime, precum și preferințele personale în alegerea remediilor cosmetice.

Ne-ați putea spune cu ce a început istoria brandului? De unde v-ați inspirat?

Istoria celui mai mare producător de produse cosmetice și parfumerie din Moldova, și anume Viorica-Cosmetic, a început frumos și deosebit. În timpul unei călătorii la Paris, unde a vizitat fabrica renumitului brand ”Christian Dior”, liderul republicii noastre în perioada sovietică, Ivan Bodiul, a hotărît că ”și la noi poate fi ca în Europa”. Condiții pentru crearea unei industrii a produselor cosmetice și de parfumerie în Moldova erau: aveam plantații cu culturi de ulei esențial, rodul cărora era exportat; republica era una dintre cele mai dezvoltate țări, din punct de vedere industrial, din spațiul URSS.

O zi importantă pentru piața cosmetică a Moldovei a fost 12 mai 1989. Atunci a apărut cea mai mare fabrică de produse cosmetice și de parfumerie din republică – ”Viorica-Cosmetic”. Chiar de la început, ”Viorica-Cosmetic” s-a impus ca un producător de mărfuri naturale de calitate înaltă. Pe parcursul întregii perioade nu s-au schimbat principiile ei de bază: loialitatea față de clienți și producerea mărfurilor de calitate la prețuri accesibile. Mărfurile companiei au fost de mai multe ori medaliate la concursurile și expozițiile naționale și internaționale.

Vă mai amintiți cu ce probleme s-a confruntat compania după ce a scos pe piață primul produs? Cum a reacționat publicul?


Deci, la 12 mai 1989, la Chișinău a apărut propriul gigant cosmetic. În condițiile economiei sovietice, nu existau probleme cu desfacerea. Dar fabrica nu a reușit să iasă la capacitatea deplină de producere, căci URSS s-a destrămat, relațiile economice vechi s-au distrus, comandă de stat a încetat să mai existe. În primii ani de independență, Viorica Cosmetic a trăit vremuri complicate și ar fi putut repeta soarta altor giganți industriali din Chișinău, care au dispărut. Dar întreprinderea a fost păstrată, iar privatizarea din 2012 i-a dat o nouă viață. Fabrica a trecut în posesia unui proprietar privat – holdingul DAAC Hermes - ceea ce i-a adus investiții de calitate și un management eficient.

Inițial, în asortimentul Viorica Cosmetic erau doar niște denumiri de parfumuri, apă de colonie, loțiuni și șampoane. Produsele de debut au fost șampoanele ”Victoria”, ”Viorel”, precum și linia pentru copii Victoraș și Victorița, produsele căreia erau foarte populare.

Există produse care se mențin pe piață de la lansarea companiei? Care este secretul popularității lor?

De la începuturile activității fabricii, pe piață este căutată cosmetica de îngrijire a bebelușilor din seria Victoraș și Victorița. Secretul popularității acestei serii constă în faptul că aceste produse nu conțin parabeni și coloranți, nu excită pielea și-s bazate în exclusivitate pe extracte naturale, de aceea asigură copiilor o curățare gingașă și grijulie.

Dvs. ce produse folosiți?

Cosmetica Viorica reprezintă complexe cosmetice eficiente bazate pe ingredientele vegetale cele mai pure și mai folositoare, care ajută la păstrarea și dezvăluirea frumuseții naturale. Eu am o piele foarte sensibilă și nu-mi pot permite orice cosmetică, de aceea folosesc doar produsele din seria VIORICA GRAPES în baza uleiului din sîmburi de struguri, a extractului din frunze de viță de vie, cu vitamine și multe alte ingrediente naturale de ultimă generație, care contribuie la îngrijirea eficientă a pielii, corpului și a părului.

Întotdeauna aleg minuțios parfumul, deoarece unicul lucru pe care omul îl ține minte toată viața este mirosul. După ce a fost lansată aroma SYMPHONIE 2, mereu cumpăr acest parfum. El este de neînlocuit pe timp răcoros, căci creează imaginea unei cafenele în care zumzăie mașina de cafea, se gătesc deserturi cu vanilie și smoothie-uri de fructe.

Compania oferă un asortiment larg de produse cosmetice, inclusiv în bază de uleiuri esențiale. Care este produsul cel mai întrebat pe piața noastră?

Pe piața noastră de cea mei mare popularitate se bucură linia Viorica Spirulina. Această serie a apărut în 2017 și i-a cucerit pe toți. Grație celui mai nou preparat biologic BioR, cosmetica din seria Viorica Spirulina hidratează și revigorează maxim pielea, îi redă elasticitatea, îi îmbunătățește structura, o face netedă și fermă.

Eficiența înaltă a produselor noastre se bazează pe ingredientele active obținute din plante pe cale științifică, fiecare dintre ele are proprietăți cosmetice dovedite. Noi conștient am exclus din formulele noastre parabenii, coloranții, ftalații, oxibenzona și alte chimicale dăunătoare, folosite peste tot în industria cosmetică.

Cumpărătorii apreciază marfa voastră pentru că la baza ei stau ingrediente naturale. Și desigur îi interesează de unde anume achiziționați materia primă și cum îi verificați securitatea?

Cosmetica noastră este produsă în baza sorturilor speciale de plante medicinale, pe care noi le cultivăm cu drag în propria gospodărie ecologică VioPark. Noi folosim doar materia primă curată (fără resturi de pesticide, erbicide și îngrășăminte sintetice) și numai ingrediente sintetice sută la sută sigure și netoxice. Noi înșine cultivăm plante curate în gospodăria noastră ecologică VioPark, fără utilizarea chimicalelor. Noi colectăm plantele curate crescute în natura sălbatică din 12 zone ecologice ale Moldovei. Pentru a putea garanta puritatea ingredientelor, am stabilit un standard de calitate foarte înalt. Plus la cele 1500 ingrediente interzise în cosmetică de UE, noi am renunțat benevol la utilizarea unor componente, care din punctul nostru de vedere pot dăuna sănătății, chiar dacă utilizarea lor nu este interzisă.

De ce vă conduceți la crearea aromelor?

Crearea compozițiilor de parfumerie din componente vegetale este un proces creativ, interesant și foarte captivant. Crearea aromelor constituie un șir lung de pași ce țin de confecționare și producere. Dacă vorbim despre timpul necesar creării unei arome, este ceva cu totul imprevizibil. Ca și în cazul oricărei opere de artă, ideea de bază sau combinația pot apărea ''dintr-o dată''. Este altceva, că rafinarea aromei, perfecționarea ei poate dura luni de zile. Uneori – ani.

În mai 2018 ați deschis Muzeul Frumuseții. Ne dați niște detalii, vă rog!

Muzeul pune bazele unei noi direcții turistice pe harta Chișinăului. Aici avem exponatele produselor Viorica-Cosmetic pe parcursul celor 30 de ani de activitate – parfumuri, șampoanele Victoraș și Victorița, preferate de multe generații, creme ce creează o atmosferă irepetabilă. Aici puteți găsi utilaje și echipamente folosite în procesul de producere de la întemeierea fabricii. Prezintă interes macheta detaliată a teritoriului Viorica-Cosmetic, făcută la scara de 1: 200.

Vizitatorii se pot apropia de însuși procesul de elaborare și creare a produselor cosmetice – pot participa la master-class-urile oferite de ghizii muzeului. Amatorii de parfumuri pot face un test de parfumerie, care va determina gradul lor de sensibilitate olfactivă și de înțelegere a compozițiilor de arome. Muzeul nostru nu este o simplă prezentare a produselor, el este o metodă interactivă și educațională de comunicare cu clienții Viorica-Cosmetic. Aici noi adesea organizăm master-class-uri pentru copii, în cadrul cărora ei de sine stătător pot pregăti mai multe genuri de cosmetice. Costul unui asemenea master-class este de 100 lei.

Toți doritorii să viziteze primul Muzeu al Frumuseții din Moldova o pot face la adresa: Chișinău, strada Mesager,1. Înscrierea prealabilă – pe pagina oficială de facebook.

Preconizați lansarea unor noi produse în viitorul apropiat?

În cel mai scurt timp vom avea un rebranding al produselor și o imagine mai bună a magazinelor. Mereu tindem spre noi piscuri și de aceea continuăm să creăm noi produse de îngrijire a tenului, corpului, părului. În prezent lucrăm asupra creării unor noi produse și în paralel perfecționăm și completăm liniile cosmetice existente. Permanent completăm produsele noastre cosmetice cu noi arome și forme.

Ce le puteți dori cititorilor noștri?

Dragi cititori, anul care a trecut a fost unul foarte important și pentru voi, și pentru noi. Vă mulțumim pentru că ați fost cu noi în 2019 și sperăm că acest an va fi la fel de interesant. Tuturor celor care nu au un vis – să-și amintească cum e, și să înceapă a visa din nou. Vă doresc dragoste sinceră și lumină interioară, să învățați a privi lumea prin prisma fericirii. Și să mai învățați a trăi această fericire aici și acum, fără a aștepta un motiv special de bucurie.

0
0
0
0
0

Adăuga comentariu

500

Ați găsit o eroare în text? Marcați-o și tastați Ctrl+Enter

Ce părere aveți despre inițiativa președintelui Franței, Emmanuel Macron, de a deschide în următoarele luni o misiune permanentă de apărare la Chișinău?