X 
Transnistria stiri: 1402
Preşedintele stiri: 4055

Noi detalii despre ultimele clipe de viață ale pasagerilor submersibilului Titan

12 iul. 2023,, 23:30   Externe
3251 0

Expertul spaniol în submarine José Luis Martín a sugerat că submersibilul și-ar fi putut pierde stabilitatea din cauza unei defecțiuni electrice care l-a lăsat fără propulsie, făcîndu-l să cadă spre fundul mării «ca o săgeată pe verticală», cu hubloul orientat în jos.

El a estimat că submarinul a început să cadă liber la o adîncime de aproximativ 5.600 de metri și a căzut «ca și cum ar fi fost o piatră și fără niciun control» timp de aproximativ 3.000 de metri, pînă cînd, la aproximativ 8.600 de metri, a «explodat ca un balon», din cauza schimbării rapide a presiunii.

Martin a sugerat că pasagerii ar fi fost îngrămădiți unii peste alții într-un întuneric terifiant și total pe toată durata căderii, care ar fi durat între 48 și 71 de secunde.

Submersibilul Titan a pierdut comunicațiile cu nava sa de sprijin duminică, 18 iunie, în timpul coborîrii spre epava Titanicului la 12.500 de metri sub suprafață.

Cîteva zile mai tîrziu, resturile sale au fost recuperate. S-a spus că a suferit o «implozie catastrofală».


Turiștii Hamish Harding, în vîrstă de 58 de ani, Shahzada Dawood, în vîrstă de 48 de ani, și fiul său Sulaiman Dawood, în vîrstă de 19 ani, pilotul Marinei franceze Paul-Henry (PH) Nargeolet și directorul executiv al OceanGate, Stockton Rush, au murit la bordul submersibilului.

Martin a oferit teoria sa cu privire la modul în care a eșuat submersibilul în timpul unui interviu acordat ziarului spaniol Nius.

‘Punctul de plecare este că submarinul coboară fără niciun incident și în plan orizontal pînă cînd a ajuns la aproximativ 1.700 de metri (5.500 de picioare). În acel moment a avut loc o defecțiune electrică. A rămas fără motor și fără propulsie. Atunci a pierdut comunicarea cu Prințul Polar’, a declarat el, potrivit Daily Mail.

El a sugerat apoi că lipsa de propulsie l-ar fi făcut să își piardă stabilitatea și să înceapă să coboare rapid.

‘Titanul și-a schimbat poziția și a căzut ca o săgeată pe verticală, pentru că cele 400 de kilograme de pasageri care se aflau în hublou au compromis submarinul. Toți s-au înghesuit unii peste alții’, a adăugat Martín.

‘Imaginați-vă groaza, frica și agonia. Trebuie să fi fost ca într-un film de groază’.

Din cauza adîncimii și a lipsei atît a luminii naturale, cît și a electricității, grupul s-ar fi aflat în întuneric total în timp ce se scufunda spre fundul Atlanticului, a spus el.

‘În această perioadă își dau seama de tot. Și, mai mult decît atît, în întuneric total. Este dificil să îți faci o idee despre ce au trăit în acele momente. După acele 48 de secunde sau un minut au loc implozia și moartea subită instantanee’, a spus el.

Martin a comparat implozia cu ‘perforarea unui balon’ și a spus că nu a fost cauzată doar de adîncime, ci de creșterea bruscă a presiunii în timp ce submarinul cobora ca o săgeată.

Submersibilul a pierdut contactul cu nava-mamă după aproximativ 105 minute de scufundare și la aproximativ 400 de mile în largul coastei Newfoundland din Canada.

Paza de Coastă a SUA a confirmat moartea victimelor patru zile mai tîrziu, iar o anchetă privind implozia este în curs de desfășurare.

Pe 18 iunie, submarinul OceanGate a fost lansat în jurul orei 08:00 în Oceanul Atlantic, deasupra locului unde a naufragiat Titanic.

Cei cinci pasageri au început să coboare în timp ce Rush pilota nava. La ora 09:45, acesta a pierdut contactul cu nava-mamă, Polar Prince.

OceanGate Expeditions a avut nevoie de opt ore pentru a raporta submarinul dispărut la Paza de Coastă a SUA după ce a pierdut contactul.

Acest lucru a dus la un răspuns internațional masiv pentru salvarea celor cinci pasageri. Nave de pe tot globul au început să se deplaseze pentru a ajuta la căutarea submarinului dispărut, în timp ce orele și oxigenul estimat se scurgeau.

Cîteva zile mai tîrziu s-a anunțat că cele cinci persoane aflate la bordul submarinului ar fi murit în urma unei probabile implozii.

De asemenea, s-a dezvăluit că un sistem de monitorizare al Marinei SUA a detectat un posibil sunet de implozie în timpul coborîrii, dar eforturile de căutare au continuat.

După ce s-a anunțat moartea celor cinci pasageri, s-a dezvăluit ulterior că resturile submarinului care a făcut implozie au fost găsite în apropierea locului unde se afla Titanicul.

0
0
0
3
1

Adăuga comentariu

500

Ați găsit o eroare în text? Marcați-o și tastați Ctrl+Enter

La ce vor duce modificările la Codului Penal privind extinderea noțiunii de ”trădare de patrie”?