X 
Transnistria stiri: 1381
Eurovision stiri: 503
Preşedintele stiri: 3997

De ce prețul televizoarelor nu scade? ©

26 iul. 2023,, 13:29   Externe
2224 0

Prețul produselor electronice de consum este un subiect foarte interesant, dar deseori neglijat de către cumpărători. Consultanții de la magazinele de electrocasnice pot vorbi despre specificațiile tehnice ale produselor, dar, de cele mai multe ori, prețul este cel mai important factor în decizia dumneavoastră de cumpărare. De aceea, experții de la KIVI, un brand recunoscut internațional în producția de Smart TV-uri, sunt dornici să vă explice în detaliu modul în care sunt stabilite prețurile la televizoarele lor.

Prețul oricărui produs este format din două elemente principale: costul de producție și adaosurile suplimentare. În ceea ce privește consumatorul mediu, costul de producție reprezintă aproximativ totalitatea costurilor necesare pentru a fabrica un anumit produs sau gadget. Unii consumatori consideră că prețul de producție al oricărui produs este redus, iar prețul final include adaosuri imense. În realitate, costul de producție al oricărui produs (să luăm televizoarele ca exemplu) include costul componentelor, transportul acestora la locul de asamblare, procesul de asamblare în sine, controlul calității, deducerile pentru salariile angajaților, deduceri pentru protecția mediului, impozitele din țările în care se produce și se vinde, precum și toate costurile logistice asociate producției și livrării.

Prețul de producție al televizoarelor

Când cunoaștem compoziția reală a costului de producție, nu este surprinzător faptul că, în cazul contractelor de producție ale televizoarelor în China, 60% din prețul final afișat în vitrinele magazinelor este costul de producție. KIVI a calculat procentele relative ale anumitor componente în costul Smart TV-urilor.

Dimensiunea afișajului

32’’

43’’

55’’

65’’

Panoul LCD (afișaj)

33 %

42 %

46 %

49 %

Materiale suplimentare pentru afișaj (filme, șuruburi, benzi adezive, etc.)

11 %

12 %

15 %

17 %

Preț

32 %

27 %

20 %

13 %

Componente suplimentare (cabluri, picioare, telecomandă, etc.)

24 %

18 %

19 %

21 %

În consecință, componenta cea mai costisitoare a unui televizor este panelul cu cristale lichide, numit și ecran sau display. Costul acestui display variază în funcție de producător, dimensiune și specificații. De aceea, într-o singură linie de modele pot exista televizoare cu display-uri de aceeași dimensiune, dar la prețuri foarte diferite. Este posibil ca în modele diferite să fie utilizate display-uri diferite.

Ce mai afectează costul televizorului?

Răspunsul este simplu: orice aspect care diferențiază un model de versiunea sa de bază.

Chipset-uri sau plăci diferite, culori diferite, standuri diferite, sunete diferite sau chiar ambalajele diferite pot influența costul final al unui televizor. De exemplu, KIVI a reușit să reducă costurile de transport în containere pentru produsele sale prin schimbarea formei și dimensiunii cutiei, astfel încât într-un singur container să încapă mai multe televizoare decât alte mărci.

Un televizor alb va costa aproape întotdeauna mai mult decât omologul său negru. Chiar și un element atât de mic precum un buton personalizat adăugat la telecomandă poate influența costul televizorului. Aceasta poate implica costuri suplimentare, dar oferă o comoditate în plus pentru telespectator, care acum poate lansa cele mai populare aplicații precum Netflix sau YouTube printr-o singură atingere a butonului.

Nu toate criteriile care influențează prețul sunt responsabilitatea producătorului. De exemplu, costul componentelor depinde de furnizor, iar producătorii de televizoare depun mult efort pentru a obține cele mai bune condiții de preț pentru ei înșiși, menținând totodată calitatea înaltă a componentelor. Brandurile responsabile nu vor colabora cu furnizori sau fabrici nesigure, ci vor alege liderii din aceste domenii.

V-ați întrebat vreodată dacă plătiți prea mult pentru strategiile de marketing ale produselor?

Brandurile din diferite categorii (A, B sau C) pot oferi consumatorilor aceleași componente în interiorul produsului și aceeași calitate a asamblării. Singura diferență între modele ar fi logo-ul de pe produs, designul și opțiunile de service. În același timp, diferența de preț între un brand global și un brand mai puțin cunoscut este în medie de 30-40%. Bineînțeles, brandurile globale cunoscute investesc în publicitate, promoții, angajarea personalului, organizarea de evenimente de marcă, etc. Acestea sunt bugetele de marketing, care sunt incluse în prețul produselor pentru consumatori. Prin urmare, consumatorii raționali aleg brandurile mai puțin agresive în marketing pentru a evita cheltuielile inutile pe publicitate corporativă.

0
0
0
0
0

Ați găsit o eroare în text? Marcați-o și tastați Ctrl+Enter

La ce etnie vă atribuiți?