X 
Transnistria stiri: 1381
Eurovision stiri: 501
Preşedintele stiri: 3996

Situația de la CFM: Deputații cheamă la raport CNA, SIS și Procuratura Generală

9 feb. 2021,, 12:20   Economie
2483 3

Astăzi a avut loc prima ședință a Comisiei speciale privind analiza situației economico-financiare de la Î.S. „Calea Ferată a Moldovei” și rezultatul activității ramurii de transport feroviar pentru perioada 2010-2020, notează Noi.md.

Comisia este constituită din 10 membri: Oleg Lipskii (președintele comisiei), Nicolae Pascaru, Alexandru Jolnaci din partea fracțiunii PSRM; Angel Agache – din partea Grupului parlamentar PRO MOLDOVA (vicepreședinte al comisiei); Corneliu Padnevici – din partea Platformei ”Pentru Moldova” (secretar al Comisiei); Petru Frunze și Radu Marian – din partea fracțiunii PAS, Blocul ACUM; Ion Leucă din partea fracțiunii PDM; Igor Himici – din partea fracțiunii Partidului Șor; Alexandru Slusari – din partea fracțiunii ACUM Platforma DA.

Aceasta a fost creată în urma situației financiare critice la Î.S. „Calea Ferată din Moldova”. Către finele anului 2020, datoria creditoare a întreprinderii constituia 459,4 milioane lei. Restanțele salariale (parțial, pentru luna octombrie și luna noiembrie a anului 2020) constituiau 35,5 milioane lei, iar datoriile la bugetul de stat – 5,5 milioane lei. În context, membrii comisiei au optat pentru identificarea cît mai rapidă a soluționării problemei ce ține de salariile restanțiere a angajaților întreprinderii ”Calea Ferată a Moldovei”.

A fost propus și un plan de acțiuni care include colaborarea cu organele speciale întru identificarea tuturor circumstanțelor care au dus la instabilitatea financiară, carențe la capitolul gestionare și privind activitatea defectuoasă a întreprinderii.

Urmează a fi transmisă o listă de întrebări către Centrul Național Anticorupție, Serviciul de Informații și Securitate, Ministerul Afacerilor Interne și Procuratura Generală. Printre acestea se regăsesc: Raportul financiar pentru anii 2010-2020, lista activelor imobile și mobile, inclusiv neutilizate. Un subiect important fiind și poziția Agenției Proprietății Publice cu referire la absența unui director general al întreprinderii, în contextul a 14 luni de cînd nu s-a organizat un concurs de angajare în această funcție.

0
0
0
0
0

Adăuga comentariu

500

Ați găsit o eroare în text? Marcați-o și tastați Ctrl+Enter

La ce etnie vă atribuiți?