X 
Transnistria stiri: 1381
Eurovision stiri: 503
Preşedintele stiri: 3997

Problemele privind construcția drumului Leova-Bumbăta și a podului de pontoane

18 feb. 20:54 (reactualizat 19 feb. 18:30)   Economie
4608 0

Societatea moldovenească își exprimă tot mai mult nedumerirea față de cheltuielile ineficiente și exagerate din bugetul Republicii Moldova pentru construcția podului de pontoane Leova-Bumbăta și a trei kilometri de drum de acces, care s-au ridicat la 260 de milioane de lei, adică 13 milioane de euro, dar care nu au adus rezultatele scontate.

Mai mult, Procuratura Anticorupție a raportat anterior că au fost efectuate 23 de percheziții în birourile unor angajați ai Administrației de Stat a Drumurilor, la mai multe companii implicate în procesul de proiectare și construcție a drumului de acces, precum și la domiciliile unor persoane fizice, în cadrul dosarului penal privind construcția drumului Leova-Bumbăta.

Obiectul investigației l-a constituit verificarea legalității procesului de contractare a serviciilor de proiectare și construire a drumului de acces Leova-Bumbăta, corectitudinea stabilirii prețului pentru serviciile contractate, precum și stabilirea prejudiciului cauzat.

Potrivit informațiilor, pentru 3,6 km de drum a fost cheltuită suma de 250 de milioane de lei, ceea ce trezește îngrijorări cu privire la eficiența utilizării mijloacelor publice.

Președintele Republicii Moldova, Maia Sandu, a refuzat anterior să comenteze presupusele acte de corupție descoperite în cadrul Administrației de Stat a Drumurilor în cadrul acestui dosar penal, spunînd că așteaptă rezultatele anchetei pentru a veni cu informații concrete.


La rîndul său, ministrul Infrastructurii și Dezvoltării Regionale, Andrei Spînu, și-a exprimat nemulțumirea față de Procuratura Anticorupție cu privire la investigarea cazului reparației drumului Leova-Bumbăta.

În opinia sa, procuratura ar trebui să se concentreze pe "lucruri mult mai serioase", menționînd că există alte cazuri mai importante de care ar trebui să se ocupe.

În contextul investigației împotriva conducerii Administrației de Stat a Drumurilor, Andrei Spînu și-a exprimat încrederea deplină în directorul general interimar al Administrației de Stat a Drumurilor, Sergiu Bejan, spunînd că este sigur că nu a existat nicio acțiune ilegală din partea acestuia.

"Eu am toată încrederea în domnul Bejan că nu a făcut absolut nimic ilegal, inclusiv la această porțiune de drum. Și apropo, ce este în spațiul public este o aberație totală, când se spune că-s 3 km de drum reabilitat. Eu am că imediat ce vor fi finalizate aceste lucrări de la Leova-Bumbăta, care este un drum nou, care este o porțiune de drum nouă, acolo era pădure și zonă protejată, parcarea, iluminarea care s-a făcut, tragerea de toate utilitățile, energie electrică și altele…", a declarat Andrei Spînu.

Acesta a promis că va invita presa să vadă situația la fața locului după finalizarea lucrărilor.

Trebuie remarcat faptul că există multe întrebări cu privire la eficiența proiectului în sine, deoarece podul de pontoane Leova-Bumbăta nu s-a ridicat încă la înălțimea așteptărilor. Nu se circulă pe el atît de mult cît se preconiza anterior. Se aștepta ca noul punct de trecere să fie o alternativă sigură și o măsură necesară pentru a facilita traficul transfrontalier pentru cei peste 800.000 de cetățeni și operatori economici din regiune. S-a planificat ca acest punct de trecere a frontierei să degajeze traficul la alte puncte vamale, cum ar fi Leușeni-Albița sau Cahul-Oancea.

Totuși, deocamdată acest lucru nu s-a întîmplat și, în plus, se pune întrebarea, de ce ar trebui atunci dezvoltat portul Ungheni? Ce, barcagii își vor trage ambarcațiunile peste podul de pontoane?

Poate că această întrebare va dispărea mai tîrziu, dacă autoritățile moldovenești și cele românești își vor realiza planurile de a construi un pod de piatră în locul podului de pontoane Leova-Bumbăta, așa cum s-a menționat anterior.

2
8
0
1
7

Adăuga comentariu

500

Ați găsit o eroare în text? Marcați-o și tastați Ctrl+Enter

La ce etnie vă atribuiți?