Transnistria stiri: 1381
Eurovision stiri: 503
Preşedintele stiri: 3997

Cum poate ajuta "CFM" la tranzitul cerealelor ucrainene și să cîștige bani pentru salarii

3 aug. 2023,, 08:30   Economie
4520 0

Întreprinderea de Stat "Calea Ferată a Moldovei" poate ajuta la tranzitul cerealelor din Ucraina pentru livrarea acestora în porturilor dunărene.

Despre aceasta au anunțat pentru Noi.md surse informate din cadrul întreprinderii de stat CFM, menționînd că, după încheierea "acordului preivind cerealele", era de așteptat ca o parte din produse vor fi tranzitate prin Moldova cu acces la porturile de pe Dunăre: Reni, Giurgiulești, Galați. Dar bombardarea terminalelor din Reni a împiedicat aceste planuri.

"Atît timp cît bombardamentul nu a afectata calea ferată, trenurile "CFM" pot circula în continuare la Reni și în tranzit prin Reni la Giurgiulești.
După cum menționează întreprinderea de stat "CFM", desigur, orientîndu-se la această rută, expeditorii își riscă bunurile. Ei ar fi avut un traseu mai sigur prin Cahul-Giurgiulești fără a trece prin Reni. Dar, din păcate, acest tronson este deteriorat de cîțiva ani din cauza alunecărilor de pămînt și nimeni nu intenționează să-l repare, iar acesta este drumul vieții pentru Moldova.

Evident că creșterea transportului de mărfuri, inclusiv din tranzitul cerealelor ucrainene și al altor produse, ar ajuta compania să rezolve problemele financiare care au apărut din cauza scăderii fluxului de mărfuri.

În același timp, întreprinderea de stat "CFM" atrage atenția asupra faptului că acum fermierii din Moldova recoltează grîu, dar pentru a duce cerealele în portul Giurgiulești, ei trebuie să tranziteze teritoriul ucrainean sau să transporte totul cu camioanele. În acest mod veniturile "CFM" depind de desfășurarea acțiunilor militare în Ucraina.

După cum s-a anunțat anterior, mii de angajați ai Întreprinderii de Stat "Calea Ferată a Moldovei" de trei luni lucrează fără a primi salariu.

Conducerea "CFM" menționează că în lunile de vară întreprinderea se confruntă de obicei cu o scădere a traficului de mărfuri, de aici apar și problemele financiare. Pînă în prezent, 70% dintre angajații companiei au primit salarii pentru luna mai, iar acum conducerea caută bani pentru lunile iunie și iulie.

"Deoarece Calea Ferată din Moldova este o întreprindere de stat, noi depindem de fluxul de mărfuri. Acesta este o problemă sezonieră cu care ne-am confruntat și anul trecut, și în anii precedenți, cînd fluxul de mărfuri scade în perioada de trecere de primăvară-vară. Nu avem posibilitatea să achităm salariile la timp și integral, care vor fi plătite pînă la sfîrșitul acestei luni, plus-minus", a declarat Dumitru Prohnițchi, șeful serviciului comercial al CFM.

În prezent, Calea Ferată din Moldova are restanțe salariale de aproape 90 de milioane de lei față de peste șase mii de angajați. În luna iulie a anului trecut, salariile lucrătorilor feroviari au fost majorate cu 89%. În 2020 și 2021, CFM a fost la un pas de faliment din cauza problemelor financiare atunci cînd angajații companiei nu au primit salarii timp de șase luni.

2
1
0
1
6

Adăuga comentariu

500

Ați găsit o eroare în text? Marcați-o și tastați Ctrl+Enter

La ce etnie vă atribuiți?