Despre aceasta scrie apk-inform.com menționînd că, drept rezultat al negocierilor între întreprindereq SA "Ukrzaliznytsia" (Ucraina) și Întreprinderea de Stat "Calea Ferată a Moldovei", reducerea tarifului pentru transportul de tranzit al cerealelor ucrainene pe teritoriul Moldovei ar putea constitui 25-27%.
Despre acest lucru s-a anunțat în cadrul unei ședințe a Consiliului de afaceri moldo-ucrainean, a informat Serviciul de presă al Uniunii Industriașilor și Antreprenorilor din Ucraina (UIAU).
"Parteneri urmează să ofere explicații privind mecanismul de obținere a unei astfel de reduceri pe parcursul acestei săptămîni", a precizat UIAU.
După cum au anunțat reprezentanții Moldovei în cadrul ședinței, în prezent ei lucrează activ la creșterea capacității și modernizarea căii ferate moldovenești, care nu era pregătită pentru un astfel de volum de solicitări din partea Ucrainei. Participanții la întîlnire au subliniat că în astfel de proiecte de tranzit ar trebui implicată cît mai mult și România, ale cărei porturi sînt utilizate pentru exporturile ucrainene. O astfel de activitate se desfășoară deja, lucrează grupurile de lucru trilaterale.
"Am putea crea o singură platformă la vamă. În 2-3 ani vom fi membri ai UE și oricum o vom avea, așa că de ce să nu începem deja acum? De asemenea, Moldovei îi mai trebuie 14 locomotive, este nevoie de cel puțin 25", a declarat Leonid Kozacenko, vicepreședintele UIAU.
Acest lucru, potrivit lui, este și în avantajul partenerilor moldoveni, deoarece numai din deservirea tranzitului ucrainean, Calea Ferată a Moldovei a obținut un venit de 150 de milioane de dolari.
Adăuga comentariu