Cei șapte pași care îți vor asigura sănătatea în noul an

Cei șapte pași care îți vor asigura sănătatea în noul an

În perioada sărbătorilor de iarnă este foarte uşor să ne obişnuim cu obiceiurile proaste şi este bine că perioada dintre Revelion şi seara de Crăciun nu-i atît de îndelungată.

Pentru cei care doresc să-şi schimbe viaţa spre bine în noul an, vă propunem şapte paşi pentru o dietă corectă şi un stil de viaţă sănătos.

1. Eliminaţi din regimul alimentar produsele rafinate
Acesta este un moment serios. Făina rafinată sau zahărul rafinat pot avea un impact mare asupra sănătăţii, dar este dificil de a exclude astfel de produse din dietă. Doar zahărul şi faina albă sînt peste tot. Cel mai bun mod de a elimina zahărul rafinat şi făina din dietă – să le înlocuiţi cu variantele mai sănătoase. În loc de o gogoaşă este mai bine să mîncaţi o farfurie cu fructe de pădure cu smîntîna organică sănătoasă. Coctailul din lapte înlocuiţi-l cu un cocktail delicios din fructe. Nu trebuie sa vă privaţi de produsele delicioase, pur şi simplu substituiţi dulciurile şi deserturile preferate cu ceva mai sănătos. Dacă doriţi să reuşiţi în acest sens, vă sfătuim să citiţi despre mai multe opţiuni în literatura de specialitate.

2. Mişcare
În zilele noastre, mulţi oameni petrec prea mult timp şezînd. Stăm la un calculator la locul de muncă, şezînd verificăm temele de acasă ale copiilor, vizionăm TV în cursul serii. Lipsa de activitate duce la dureri de cap frecvente si alte manifestări patologice. Chiar o plimbare de 20 de minute în aer proaspăt este foarte benefică. Fanii stilului de viaţă sănătos susţin că un antrenament de 20 de minute este suficient pentru a îmbunătăţi starea de sănătate şi a pierde în greutate.

Analizaţi stilul de viaţă şi găsiţi modalităţi pentru a include mai multă mişcare. La maxim evitaţi transportul public, mergeţi pe jos pînă la locul de muncă şi magazine. Şi în timp ce copiii dvs. îşi petrec timpul pe terenul de joacă în parc, puteţi să alergaţi în jurul lui.

3. Excludeţi din regim alimentele bogate în omega-6
Din păcate, la majoritatea oamenilor nu este echilibrat conţinutul de grăsimi omega-3 şi omega-6 în organism. Acest dezechilibru poate duce la diverse probleme serioase. O soluţie – reducerea alimentelor cu omega-6, cum ar fi canola, şofrănel şi porumb. De asemenea, evitaţi alimente semifabricate, deoarece acestea conţin, de obicei, o mulţime de uleiuri bogate în omega-6. Gurmanzii tradiţionali recomandă să consumăm mai multe grăsimi şi uleiuri convenţionale, cum ar fi uleiul de cocos, uleiul de măsline presat la rece şi să gătiţi cu grăsime de raţă sau cu unt.

4. Adăugaţi în dietă fructe de mare sănătoase
Nu ar trebui să excludeţi astfel de alimente din dietă, ci, dimpotrivă, să adăugaţi cîte ceva. De exemplu, peştele şi fructele de mare sînt parte importantă a unei diete sănătoase. Acestea sînt o sursă excelentă de calciu, fosfor, proteine şi energie vitală. Şi este puţin probabil că cineva va reuşi să crească în greutate. Dacă fructele de mare nu sunt incluse în lista alimentelor preferate, vă recomandăm să căutaţi reţete de gătit cu orez şi neapărat vă veţi schimba părerea.

5. Gătiţi supe din carne de pui şi de vită

Acest produs economic nu este doar delicios, ci oferă organismului substanţe nutritive sănătoase. Preparate la domiciliu, diferă mult de ceea ce este vîndut într-un magazin, sub formă conservată sau uscată. Bulionurile saturate pot fi băute, adăugate la supe, deoarece sînt extrem de hrănitoare.

6. Adăugaţi în alimentaţie produse agricole
Experţii în domeniul ocrotirii sănătăţii nu au o părere unică referitor la cantitatea de fructe şi de legume necesare pentru o sănătate mai bună. Dar fără îndoială că, atunci cînd dieta este plină de verdeaţă, omul se simte foarte bine. Cantităţile mari de produse agricole, împreună cu proteinele cresc în mod esenţial rezervele de energie vitală. Se consideră că sînt utile în special alimentele de culoare verde închis, cum ar fi voinicica (eruca sativa), salata verde, năsturel. Gătiţi o farfurie mare de salată la micul dejun (cu sos de casă) şi mîncaţi la masa de prînz un fel sau două de legume.

7. Adăugaţi la dietă produse lactate
Clorul din apa pe care o folosim şi antibioticii luptă cu flora sănătoasă în organism. Consumul alimentelor lactate şi fermentate, cum ar fi iaurtul, varza murată de casă, chefirul ajută la restabilirea sistemului digestiv care, la rîndul său, facilitează o bună funcţionare a întregului organism.


Urmărește-ne pe Odnoklassniki, dacă vrei să afli mai multe

Ați găsit o eroare în text? Marcați-o și tastați Ctrl+Enter

Sondaj Toate

load