Cazul Filat stiri: 349

Vopseaua minune va păstra casele răcoroase vara și calde iarna

18 aug. 2023,, 04:00   Ştiinţă şi IT

A fost inventat un nou tip de vopsea capabilă să mențină casele calde iarna și să le păstreze răcoroase vara.

Descoperirea oamenilor de știință de la Universitatea Stanford este publicată în Proceedings of the National Academy of Sciences.

Oamenii de știință și-au stabilit obiectivul de a reduce semnificativ consumul de energie prin acoperirea clădirilor cu o vopsea specială. Datorită acestei descoperiri, costurile cu energia au scăzut și s-au redus emisiile de gaze cu efect de seră în atmosferă.

Noua vopsea funcționează prin reflectarea radiațiilor infraroșii. Vopseaua este formată din două straturi, care sînt aplicate separat. Primul strat transparent reflectă radiațiile infraroșii prin intermediul unor fulgi de aluminiu, în timp ce al doilea strat funcționează prin intermediul nanoparticulelor anorganice. Stratul superior de vopsea este disponibil într-o gamă largă de culori. Oamenii de știință au testat vopselele în alb, albastru, roșu, galben, verde, portocaliu, violet și gri închis. Cercetătorii au demonstrat că noile vopsele reflectă de 10 ori mai bine lumina în infraroșu mediu înalt decît vopselele clasice de aceleași culori.