Terapia care a vindecat maimuțele de dependența de alcool

17 aug. 2023,, 05:00   Ştiinţă şi IT

Cercetătorii au făcut o descoperire senzațională în domeniul terapiei genetice, arătînd că aceasta poate juca un rol revoluționar în combaterea consumului excesiv de alcool.

O echipă de oameni de știință condusă de cercetătorii de la Universitatea de Sănătate și Știință din Oregon a efectuat o serie de experimente care au dus la o scădere semnificativă a consumului de alcool la primatele non-umane, transmite gismeteo.ro

Esenta studiului a constat în utilizarea terapiei genetice pentru a modifica reacțiile comportamentale legate de consumul de alcool. Cercetătorii au introdus modificări speciale în genele primatelor, care au fost legate de reacția la expunerea la alcool. Rezultatele au depășit așteptările: s-a observat o scădere semnificativă a interesului animalelor pentru alcool.

Această descoperire are un potențial uriaș pentru dezvoltarea de noi metode de tratare a dependenței de alcool la oameni. Cu toate că studiul a fost realizat pe primate non-umane, rezultatele oferă speranțe că terapia genetică ar putea deveni o unealtă eficientă pentru reducerea dependenței de alcool la oameni.

Un aspect cheie este cercetarea atentă a aspectelor etice și de siguranță legate de utilizarea terapiei genetice la oameni. Cercetătorii și specialiștii în domeniul medical subliniază că sînt necesare cercetări suplimentare și teste clinice pentru a evalua eficacitatea și siguranța acestei metode la oameni.

Cu toate acestea, descoperirea unei metode eficiente de combatere a dependenței de alcool deschide un nou capitol în domeniul științei medicale. Aceasta ar putea deveni o unealtă importantă pentru cei care se confruntă cu problema dependenței de alcool și ar putea contribui la îmbunătățirea sănătății și calității vieții a milioane de oameni din întreaga lume.