Probele de praf de pe Apollo 17 au ajutat oamenii de știință să precizeze vîrsta Lunii

24 oct. 2023,, 05:00   Ştiinţă şi IT

Cercetătorii au aflat că Luna are o vechime de cel puțin 4,46 miliarde de ani, adică cu 40 de milioane de ani mai mult decît se estima anterior.

Cercetătorii au analizat mostre de praf lunar aduse pe Pămînt de expediția Apollo 17 și au aflat că Luna s-a format cu cel puțin 4,46 miliarde de ani în urmă.
Aceasta este cu 40 de milioane de ani mai mult decît estimările anterioare, a anunțat serviciul de presă al Muzeului american Field.

În aceste mostre au fost găsite cristale de zirconi - minerale care apar în lavă după "ieșirea" sa la suprafața planetei. Zirconii sînt utilizați pentru a determina cu exactitate vîrsta rocilor după numărul de atomi de uraniu și toriu prezenți în ele, precum și produsele lor de descompunere.
Studiul a arătat că vîrsta unor probe de pe Lună a fost de aproximativ 4,46 miliarde de ani.

Aceasta înseamnă că Luna s-a format cu cel puțin 40 de milioane de ani mai devreme decît credeau oamenii de știință. Acest lucru ne permite să privim altfel modului în care s-au format Pămîntul și Luna în primele etape ale existenței sistemului Solar, cred autorii studiului.