Oamenii de știință au răspunsul la modul în care semnalele de pe Pămînt pot fi recepționate de civilizațiile extraterestre

18 iun. 03:00   Ştiinţă şi IT

Semnalele de pe Pămînt pot fi detectate în 75 de sisteme stelare învecinate, au descoperit astronomii datorită observațiilor efectuate de modulul lunar Odysseus.

Oamenii de știință încearcă să studieze Pămîntul din spațiu ca pe o exoplanetă pentru a căuta mai eficient lumi similare și potențiale civilizații extraterestre. La sfîrșitul lunii februarie, astrofizicienii au reușit să recepționeze pentru prima dată semnale de pe Pămînt așa cum ar fi percepute din spațiu. Un mic radiotelescop aflat la bordul navei spațiale Odysseus a ajutat. În timpul experimentului ROLSES, echipamentul de pe Odysseus a înregistrat undele radio de pe Pămînt, timp de 1,5 ore. Aceste unde radio sînt emise de telefoanele mobile, de turnurile de televiziune și de alte tehnologii umane.

Experimentul a fost un succes și a produs cele mai bune "selfie-uri de frecvență" ale Pămîntului realizate vreodată. Într-o imagine inedită, prezentată la o reuniune a Societății Astronomice Americane, se pot vedea mici puncte albe împrăștiate pe un fundal negru și care formează în mare parte linii orizontale. Aceasta este imaginea Pămîntului creată de undele radio înregistrate. Dar experimentul nu a fost complet. La început, se aștepta ca instrumentele ROLSES să înregistreze date timp de opt zile. Timpul scurtat al experimentului ar fi afectat raportul dintre semnale și zgomot în datele colectate, scrie Space.com Cu toate acestea, cercetătorii au estimat că semnalele produse de omenire au acoperit 75 de sisteme stelare vecine. Acestea ar fi putut fi observate de orice civilizație extraterestră vigilentă și să presupună că pe Pămînt trăiește o specie avansată din punct de vedere tehnologic.

Reamintim că nava spațială Odysseus, de 4,3 metri, a făcut o aterizare istorică pe 22 februarie. A fost primul vehicul comercial care a aterizat cu succes pe Lună. În timpul aterizării, vehiculul s-a răsturnat pe o parte, probabil pentru că și-a rupt unul sau două picioare de aterizare după ce a lovit suprafața lunară. Misiunea sa a durat aproximativ o săptămînă și s-a încheiat la căderea nopții lunare. Nava spațială a rămas tăcută pe 29 februarie.

La ce va duce decizia de a fuziona fizica, chimia și biologia într-o singură materie școlară?