O nouă descoperire a oamenilor de știință: această boală a fost descoperită chiar și la strămoșii noștri

29 iun. 02:00   Ştiinţă şi IT

Un nou studiu realizat de o echipă internațională de oameni de știință, inclusiv profesori de la Universitatea Binghamton și Universitatea de Stat din New York, a documentat primul caz de sindrom Down la oamenii de Neanderthal.

Acest studiu arată, de asemenea, că oamenii de Neanderthal erau capabili să ofere îngrijire altruistă și sprijin membrilor vulnerabili ai grupului lor social.

Antropologii de la Universitatea Alcalá și Universitatea Valencia din Spania au studiat rămășițele scheletice ale unui copil de Neanderthal, care a fost numit "Tina". Rămășițele au fost găsite în peștera Cova Negra din Valencia, Spania, unde au fost făcute anterior descoperiri importante legate de neanderthalieni. O lucrare cu aceste descoperiri a fost publicată în revista Science Advances. "Săpăturile de la Cova Negra au jucat un rol esențial în înțelegerea stilului de viață al neanderthalienilor de pe coasta mediteraneană a Peninsulei Iberice", a declarat profesorul Valentin Villaverde de la Universitatea din Valencia. Cercetătorii au creat o scanare tomografică cu microcomputer a unui mic fragment cranian din osul temporal drept pentru a reconstrui un model tridimensional în vederea analizei. Tina suferea de o anomalie congenitală a urechii interne, asociată cu sindromul Down, care îi provoca o pierdere severă a auzului și amețeli. În ciuda acestui fapt, ea a supraviețuit pînă la vîrsta de cel puțin 6 ani, datorită îngrijirii atente din partea altor membri ai grupului său social.

"Acesta este un studiu fantastic, care combină săpăturile arheologice atente și tehnicile moderne de imagistică medicală, documentînd pentru prima dată sindromul Down la un Neanderthal", a declarat Rolf Quam, profesor de antropologie la Universitatea Binghamton. Se știe de zeci de ani că neanderthalienii aveau grijă de bolnavi și persoane cu handicap, însă pînă acum toate cazurile cunoscute se refereau la adulți. Această descoperire confirmă existența unui adevărat altruism în rîndul neanderthalienilor, Tina primind ajutor fără să poată întoarce favoarea.

"Pînă acum, nu au existat cazuri cunoscute de oameni care să primească ajutor chiar dacă nu puteau întoarce favoarea. Descoperirea Tinei dovedește existența unui altruism adevărat în rîndul neanderthalienilor", a declarat Mercedes Conde, profesor la Universitatea din Alcala și autor principal al studiului.

La ce va duce decizia de a fuziona fizica, chimia și biologia într-o singură materie școlară?