Noile specii de vipere găsite s-au dovedit a nu fi otrăvitoare

15 iun. 04:00   Ştiinţă şi IT

Cercetătorii din China au descoperit o nouă specie de șarpe veninos în Yunnan, o regiune cunoscută pentru biodiversitatea sa.

Noua specie, denumită Ovophis jenkinsi, a fost descoperită în 2008 în Yingjiang și va fi identificată definitiv în 2023. Șarpele a fost numit după herpetologul Robert "Hank" William Garfield Jenkins, cunoscut pentru pasiunea sa pentru șerpi și care a ajutat China și alte țări asiatice cu proiecte de conservare și gestionare a șerpilor. Ovophis jenkinsi este, de obicei, gri-maroniu închis, uneori maro-portocaliu închis, cu pete de formă de trapeze pe spate. Cercetătorii remarcă faptul că șarpele este lent, dar poate fi agresiv atunci cînd este amenințat, umflîndu-și corpul și atacînd rapid. Pînă în prezent, nu există înregistrări de mușcături umane de către această specie.

Această specie este endemică pentru județul Yingjiang din China și se găsește doar acolo. Este activă mai ales toamna, preferînd nopțile răcoroase, umede și ploioase, probabil pentru a evita concurența cu alți șerpi. Șarpele se hrănește probabil cu mamifere mici. "În viitor, vom colecta mai multe informații despre O. jenkinsi, inclusiv aspectul, distribuția și obiceiurile lor, pentru a ne îmbunătăți înțelegerea acestei specii", au declarat cercetătorii.

Studiul a fost publicat în revista ZooKeys.

La ce vor duce modificările la Codului Penal privind extinderea noțiunii de ”trădare de patrie”?