În Noua Zeelandă au fost descoperite cele mai vechi cranii de pinguin

18 iul. 2023,, 02:00   Ştiinţă şi IT

Oamenii de știință au descoperit rămășițele de la cel mai adorabil pinguin dispărut, care a trăit în urmă cu aproximativ 3 milioane de ani în locul unde astăzi găsim Noua Zeelandă.

Cercetătorii au dezgropat două cranii fosilizate aparținîndu-i speciei nou-descoperite, numită pinguinul mic al lui Wilson (Eudyptula wilsonae), din sudul regiunii Taranaki, aflată în Insula de Nord a țării.

Forma craniilor, care le-au aparținut unui adult și unui juvenil, este remarcabil de asemănătoare, atît ca dimensiune, cît și ca formă, cu a pinguinului mic (Eudyptula minor), care există și astăzi și este cea mai mică specie vie de pinguin. Din cauza lipsei de oase, cercetătorii nu sînt siguri cît de mic era cel mai adorabil pinguin dispărut, dar pinguinii mici vii cresc în mod normal pînă la o dimensiune maximă de aproximativ 35 de centimetri și cîntăresc aproximativ 0,9 kilograme.
Astăzi, pinguinii mici și cele patru subspecii ale lor trăiesc în Noua Zeelandă, Australia continentală și Tasmania, dar experții nu sînt siguri de unde provin. Noua descoperire sugerează că genul și-a avut originile în Noua Zeelandă, au scris cercetătorii.

Faptul că descendența pinguinului mic a rămas relativ neschimbată pentru atît de mult timp este, de asemenea, o dovadă a rezistenței sale evolutive, a declarat autorul principal al studiului, Daniel Thomas, zoolog la Universitatea Massey (Noua Zeelandă). „Clima s-a schimbat foarte mult în acest timp și această descendență a fost robustă la aceste schimbări”, a spus el. Descoperirea îi poate ajuta pe oamenii de știință să completeze golurile din istoria acestui ecosistem și să ofere perspective asupra altor specii dispărute și vii din țară, au scris cercetătorii, potrivit descopera.ro