Fosila unei creaturi necunoscute pînă acum, descoperită pe o plajă

1 mar. 05:00   Ştiinţă şi IT

În Noua Zeelandă a fost descoperit cleștele bine conservat a unei noi specii de crab care a trăit cu mai bine de 8 milioane de ani în urmă.

Este cel mai mare clește de crab fosilizat descoperit vreodată.

Într-un nou studiu publicat în The New Zealand Journal Of Geology And Geophysics, paleontologii au descris o nouă specie de crab dispărut, ale cărei rămășițe au fost găsite pe plaja Waitotou din Noua Zeelandă, la aproximativ 240 de kilometri sud de Auckland. Potrivit oamenilor de știință, specimenul descoperit are o vechime de aproximativ 8,8 milioane de ani - conservarea sa excelentă datorîndu-se faptului că crabul a fost îngropat în depuneri de material vulcanic.

Specia a fost numită Pseudocarcinus karlraubenheimeri în cinstea colecționarului Karl Raubenheimer, care a găsit și a pus la dispoziția cercetătorilor specimenul.

Dimensiunea cleșteșor Pseudocarcinus karlraubenheimeri era de aproximativ 15 centimetri. Potrivit cercetătorilor, aceasta este cel mai mare clește fosilizat descoperit vreodată. Se crede că dimensiunea uriașă reflectă natura carnivoră a acestuia.

Crabul dispărut a fost atribuit genului Pseudocarcinus: acest gen include crabul gigant tasmanian (Pseudocarcinus gigas). Urmașul a evoluat devenind mult mai mare decît strămoșul său - cleștele său poate ajunge pînă la o jumătate de metru și cîntărește 12 kilograme.

Noua descoperire ar putea oferi mai multe detalii despre evoluția acestor creaturi gigantice. Potrivit cercetătorilor, condițiile din Miocenul din Noua Zeelandă probabil că "au oferit condiții favorabile în ceea ce privește sursele de hrană, necesitățile metabolice și aportul de carbonat de calciu" care au permis Pseudocarcinus să crească pînă la dimensiuni atît de colosale.