Delfin unic in lume, descoperit de cercetători

29 feb. 02:00   Ştiinţă şi IT

O nouă publicație apărută în Journal of The Royal Society of New Zealand afirmă că oamenii de știință au descoperit o nouă specie de delfin străvechi care ar fi avut un mod ciudat și înfricoșător de a-și prinde victimele.

Se precizează că această creatură fosilizată, numită Aureia rerehua, ar fi locuit pe planetă în urmă cu aproximativ 22 de milioane de ani și a fost descoperită în Noua Zeelandă. Cercetătorii au observat că animalul descoperit, asemănător unui delfin, avea dinții întinși, ceea ce poate indica faptul că animalul își prindea prada capturînd peștii în «cușca sa dentară», transmite gismeteo.ro

După cum au observat experții, acești delfini sînt strămoșii străvechi ai balenelor dințate de astăzi, care au o mare diversitate de specii, de la delfini mici, cum ar fi delfinii cu botul mare, pînă la balene mari, printre care se numără și cașaloții. Balenele cu dinți trăiesc într-o varietate de habitate din întreaga lume, de la apele de coastă pînă în adîncurile oceanului.

În ceea ce privește rămășițele în sine, acestea includeau un craniu, dinți, oase de urechi, maxilare, vertebre și coaste. Individul descoperit de oamenii de știință este holotipul unui nou gen și al unei noi specii care are afinități cu balenele cu dinți din Noua Zeelandă.