Ce descoperire interesantă și utilă au făcut oamenii de știință americani

1 iul. 02:00   Ştiinţă şi IT

Oamenii de știință de la Universitatea Princeton și de la Universitatea din California, Los Angeles, SUA, au dezvoltat o nouă metodă de reglare a temperaturii în clădiri care ar putea îmbunătăți semnificativ eficiența energetică.

Invenția prevede aplicarea de acoperiri realizate din materiale convenționale care inhibă transferul de căldură între structuri și împrejurimile lor în anumite intervale de lungimi de undă.

Această abordare inovatoare nu numai că contribuie la economisirea energiei, dar crește semnificativ și eficiența menținerii unei temperaturi confortabile în cabină, relatează Noi.md cu referire la involta.media.

În loc să se bazeze pe metode tradiționale, cum ar fi folosirea jaluzelelor sau vopsirea în alb a acoperișurilor, această nouă tehnologie pasivă folosește acoperiri speciale care reflectă radiația solară și radiază căldură cu unde lungi în spațiu, ținînd cont de diferitele grade de transfer de căldură între clădiri, sol și cer.

Oamenii de știință au descoperit că multe materiale de construcție tradiționale emit căldură într-un spectru îngust, împiedicînd disiparea căldurii pe suprafețe mari, deschizînd noi oportunități de reducere a consumului de energie în structuri.

La ce va duce decizia de a fuziona fizica, chimia și biologia într-o singură materie școlară?