În cadrul unei emisiuni, Gligor a declarat că investiția în acest drum, care a costat între 3 și 4 milioane de euro, inclusiv o parcare pentru 100 de camioane, a fost o risipă de bani publici, întrucît pe partea română nu există infrastructura necesară pentru a sprijini creșterea volumului de trafic.
„S-au cheltuit sume exagerate, umflate artificial pentru a spăla bani, și avem cel puțin un caz de abuz de serviciu,” a afirmat Gligor, adăugînd că Octavian Iachimovschi, adjunctul Procuraturii Anticorupție, a ieșit public cu detalii despre costuri, transmite Noi.md cu referire la ziuadeazi.mdCu toate acestea, reacția autorităților competente întîrzie să apară. Gligor a subliniat că un astfel de proiect nu ar fi putut fi realizat fără aprobarea ministrului Infrastructurii și a Comisiei pentru Situații Excepționale.
Parcarea pentru camioane, deși a costat 3,5 milioane de euro, rămîne nefolosită, deoarece drumul nu este pregătit pentru traficul greu, fiind doar un drum regional.
Proiectul podului Leova-Bumbăta a stîrnit critici și din cauza costurilor exorbitante, aproximativ 3,5 milioane de euro pe kilometru de drum, transformîndu-l în cel mai scump drum construit vreodată în Republica Moldova.
Pe 14 decembrie 2023, Procuratura Anticorupție a anunțat că efectuează o urmărire penală într-o cauză ce vizează pretinsele acțiuni ilegale ale factorilor de decizie din cadrul Î.S. „Administrația de Stat a Drumurilor”, precum și a unor persoane fizice, referitoare la construcția drumului de acces Leova-Bumbăta.
Procesul penal s-a transformat ulterior în dosar penal.
Adăuga comentariu