Fiodor Ghelici este ambasador și reprezentant rezident al IOED în Republica Moldova și Ucraina, șef al Sediului regional din Republica Moldova pentru Belarus, Bulgaria, Cipru, Moldova, Romînia, Turcia și Ucraina. De asemenea, este reprezentant al IOED la ONU la Geneva, reprezentant al Congresului internațional pentru apărarea drepturilor și libertăților cetățenilor „SHELD” în Republica Moldova, precum și al Uniunii Internaționale a Diplomaților, transmite IPN.
Așadar, în cadrul unei conferințe de presă, Fiodor Ghelici a declarat că a studiat minuțios construcția punctului de trecere a frontierei Leova-Bumbăta. De asemenea, a avut întrevederi cu administrațiile publice locale, cu reprezentanții Serviciului Vamal, ai Poliției de frontieră și ai altor structuri de profil, atît din Republica Moldova, cît și din Romînia.
Acesta spune că, în urma anchetei internaționale, a ajuns la concluzia că există mai multe întrebări decît răspunsuri.
„În primul rînd, Moldova nu a coordonat proiectul de construcție a punctului de trecere a frontierei Leova-Bumbăta cu partea romînă în ceea ce ține de flux - ce flux de transport este planificat”, a declarat Fiodor Ghelici.
De asemenea, potrivit lui, statul a cheltuit în jur de 300 de milioane de lei, dintre care mai bine de jumătate s-a folosit pentru obiecte inutile. Și aici ar fi vorba despre o parcare enormă de circa 13.000 de metri pătrați pentru camioane mari, care este acoperită cu buruieni. Aceasta în condiția în care este limitată greutatea unităților de transport care traversează.
Acesta mai afirmă că în timpul construcției a fost distrus barajul de pe rîul Prut, fapt ce prezintă un risc de inundație nu doar pentru punctul de control, dar și pentru populația din Leova și din localitățile apropiate.
„A fost construită o parcare cu peste o sută de locuri pentru mașini de mare tonaj, dar de care categoric nu este nevoie. Or, conform cerințelor tehnice, la punctul de trecere a frontierei, instalat de partea romînă, pe acest ponton se permite trecerea transportului cu o greutate pînă la 3.500 de tone”, mai spune Fiodor Ghelici.
Totodată, în urma discuțiilor cu funcționarii din punctul de control Leova-Bumbăta, Fiodor Ghelici a constatat că aceștia activează în condiții de muncă nu tocmai prielnice. S-a constatat că obiectivul nu este gata pentru a fi dat în exploatare, inclusiv pentru că nu este construit un acoperiș, lucru extrem de important pentru a asigura un control vamal minuțios, mai ales în condiții de ploaie.
Adăuga comentariu