X 
Transnistria stiri: 1451
Preşedintele stiri: 4081

Deputați din Parlamentul Republicii Moldova în vizită la SA Viorica Cosmetic: "Avem cu ce ne mîndri" ©

3 iul. 10:24   Societate
3648 0

Cinci deputați din cadrul Comisiei economie, buget și finanțe a Parlamentului R. Moldova, condusă de Radu Marian, au întreprins o vizită la SA Viorica Cosmetic, principalul producător de parfumuri și produse cosmetice din țară.

Însoțiți de directorul general al SA Viorica Cosmetic, Vladislav Chirtoca, președintele Comitetului de conducere DAAC Hermes Grup S.A, Vasile Chirtoca, dar și de către directorul executiv al companiei, Marin Macari, deputații au avut ocazia să se familiarizeze cu întregul proces de producție al cosmeticelor Viorica, iar prima atracție a fost chiar "Muzeul Frumuseții".

În cadrul acestuia se găsesc mostre de produse lansate în diferite perioade de activitate a fabricii Viorica, file de istorie, portretele personalităților care au avut un impact semnificativ asupra dezvoltării industriei de parfumerie și cosmetică din Moldova, echipamente și dispozitive de epocă, care au fost utilizate în procesul de producție încă de la înființarea companiei în 1989.

De asemenea, conducerea companiei a adus la cunoștință legiuitorilor utilizarea ingredientelor ecologice, cultivate pe propria plantație a companiei, VioPark, în conformitate cu principiile permaculturii, pentru fabricarea cosmeticelor.

Ulterior, aleșii poporului au vizitat magazinul situat chiar în incinta fabricii unde sînt expuse la vînzare toate produsele companiei, apoi, îmbrăcați în halate albe, oapeții au vizitat Secția de producere și ambalare, Laboratorul de control tehnologic, chimic și microbiologic, urmat de Departamentul brand product/management.

Reprezentanții SA Viorica Cosmetic au ținut să menționeze că fiecare etapă a procesului de producție este atent monitorizată pentru a asigura calitatea superioară a produselor.

Deputații au declarat că sînt profund impresionați de profesionalismul și rezultatele obținute de echipa Viorica Cosmetic, menționînd importanța susținerii de către stat a întreprinderilor locale care produc produse de calitate și contribuie la creșterea economiei naționale.

Președintele Comisiei economie, buget și finanțe, Marian Radu, spune că după această vizită a rămas cu impresii foarte bune după cele văzute în cadrul companiei.

„Noi, în cadrul Comisiei economie, buget și finanțe din Parlament, am venit cu un plan de vizite în mai multe întreprinderi din Republica Moldova pentru a vedea cum funcționează, care sînt provocările și pentru a avea un dialog cu mediul de afaceri. Vrem să-i ascultăm, să avem un dialog, să vedem care sînt oportunitățile, problemele și să venim cu suportul necesar, pentru că, vă dați seama, succesul țării depinde de succesul oamenilor de afaceri. Am impresii foarte bune, ne bucurăm că întreprinderea se dezvoltă, crește numărul de angajați, cresc veniturile și apreciem investițiile private, mai ales că a fost o companie de stat în trecut și iată, privatul a preluat-o și se dezvoltă astăzi foarte bine, producția merge", a spus el.

Deputatul și-a exprimat intenția de a sprijini politicile care favorizează dezvoltarea companiilor autohtone, pentru a încuraja investițiile.

Deputatul Istratii Dorian spune că deși a vizitat compania acum 15 ani, a rămas plăcut surprins cît de mult s-a dezvoltat de la ultima vizită.

„Eu am fost la această fabrică acum 15 ani și am activat într-o companie de cosmetice timp de 14 ani, cunosc foarte bine domeniul. Am rămas plăcut surprins de dezvoltarea acestei întreprinderi. Se vede cu ochiul liber, se vede pe produsele care se produc pe liniile noi de ambalaj. Mă bucur că companiile pot să se dezvolte, creează noi locuri de muncă cu creșteri bune anuale pe vînzări și asta bucură. Piața trebuie penetrată și trebuie îmbunătățite lucrurile la noi în țară și asta se poate întîmpla cu ajutorul agenților economici, antreprenorilor.”

În același timp, deputatul Ion Poia este de părerea că asemenea companii mari reprezintă imaginea țării, iar statul trebuie să-i încurajeze nu să-i încurce în dezvoltare.

„Eu, ca fost antreprenor, înțeleg că viitorul țării noastre este pe umerii unor branduri vestite cum sînt Viorica Cosmetic, Cricova, Covoare Ungheni și altele. Aceste companii, pentru noi ca țară, sînt importante ca față a țării noastre și noi, ca stat, trebuie să fim foarte atenți cum să-i ajutăm, de multe ori cum să nu-i încurcăm, pentru că statul și asta poate. Sînt bucuros să văd o dezvoltare, pentru că acum 15 ani am trecut pe aici și văd dezvoltarea în ascensiune", spune Poia.

Deputatul a remarcat și faptul că, pînă și unii prieteni care se află cu traiul în Franța vin în Republica Moldova și procură produsele Viorica. "M-a impresionat o cunoștință din Franța care, periodic, cînd vine acasă de la francezi, comandă de la Viorica Cosmetic diferite produse și, din spusele ei, spune că cumpără de cinci ori mai ieftin decît în Franța același produs. Deci, dacă și francezii cumpără de la noi, înseamnă că avem cu ce ne mîndri.”

La rîndul său, directorul general SA Viorica Cosmetic, Vladislav Chirtoca, spune că în acest an, compania a împlinit 35 de ani, însă noua etapă de dezvoltare a început acum 12 ani, cînd a fost privatizată de holdingul Daac Hermes Grup.

"În ultimii 12 ani, peste 13 milioane de euro au fost investite în echipă, în producție, în echipamente, în produse noi, în cooperarea cu laboratoare și dezvoltatori mondiali de ingrediente și formule. Datorită tuturor acestor eforturi, am reușit să înregistrăm succes pe piața locală. Acum marca noastră este una dintre primele mărci din punct de vedere al popularității în țară. Anual, sute de mii de clienți cumpără produse Viorica, adesea plătind mai mult pentru acestea decît pentru produsele brandurilor franceze, germane, italiene, deoarece tot mai mulți oameni își dau seama că și în țara noastră poate fi creat un produs de calitate", menționează Vladislav Chirtoca.

Potrivit lui, este o mare plăcere să vezi că statul este interesat de afaceri, de evoluția întreprinderii și că nu doar organele de inspecție și control, ci și parlamentarii sînt interesați și vin să viziteze compania.

"Astăzi i-am avut ca oaspeți pe reprezentanții Comisiei pentru economie și finanțe. Am discutat despre perspectivele de dezvoltare, despre cît de mult s-a făcut și despre ce fel de sprijin din partea statului au nevoie întreprinderile pentru a avansa pe piața internă și mai ales pe piețele de export. Este foarte important ceea ce se realizează în prezent și sîntem recunoscători statului pentru aceasta. Este vorba de suport pentru participare la expoziții, deoarece participarea la expoziții poate ajuta la găsirea de clienți internaționali, dar este foarte costisitor. O expoziție costă de la 50 de mii de euro. Agenția de Stat pentru Investiții sprijină tot mai mult mediul de afaceri. Anul acesta avem un proiect pentru finanțarea a două expoziții la care noi participăm. Investim bani, iar statul investește bani și subvenționează o parte din costurile acestei participări. Acest lucru este foarte important", spune Vladislav Chirtoca.

Cît privește sprijinul de care ar avea nevoie din partea statului, directorul general menționează că este cel legat de asigurarea accesului companiei la finanțare pe termen lung și la rate scăzute ale dobînzii. Un aspect important, potrivit lui, este efectuarea controalelor mai puține de către stat, deoarece atenția și timpul necesar acestor controale ar putea fi consacrate dezvoltării afacerilor și producției.

"Noi nu avem nimic de ascuns. Lucrăm corect, nu comitem nicio ilegalitate, fabricăm produse bune, dar, cu toate acestea, ni se răpește atenția și timpul care ar putea fi consacrate dezvoltării afacerilor și producției", a conchis Vladislav Chirtoca.

Cu o evoluție remarcabilă de-a lungul timpului, SA Viorica Cosmetic a devenit un nume de referință în industria cosmeticelor, atât în țară, cât și în străinătate.

Înființată pe 12 mai 1989, Viorica-Cosmetic a reușit să se impună pe piața locală și a cucerit mii de clienți prin produse de calitate superioară și inovație constantă. Inspirată de reputata fabrică franceză Christian Dior, Viorica-Cosmetic a adoptat standarde ridicate de design și structură, devenind astfel o emblemă a excelenței moldovenești în industria cosmeticelor.

În anul 2012, Viorica-Cosmetic a făcut pasul către privatizare, ceea ce i-a deschis noi orizonturi de dezvoltare și oportunități de creștere.

11
0
1
0
4

Ați găsit o eroare în text? Marcați-o și tastați Ctrl+Enter

La ce va duce decizia de a fuziona fizica, chimia și biologia într-o singură materie școlară?