X 
Cutremure stiri: 504

Cînd ar putea fi dată în exploatare autostrada care va uni Tîrgul Mureș de Chișinău

6 aug. 15:30   Societate
7192 0

Autostrada care va străbate Tîrgu Mureș - Iași - Ungheni, pe teritoriul României, și Ungheni - Chișinău, pe teritoriul Republicii Moldova, va avea o lungime de 304 kilometri și va moderniza infrastructura care va face timpul de călătorie între cele doua state mai scurt.

Irinel Ionel Scriosteanu, secretar de stat la Ministerul Transporturilor și Infrastructurii din România, a precizat astăzi, în cadrul unor dezbateri organizate de IPN, că lucrarea care urmează a fi realizată este una complexă, costurile totale fiind estimate la circa 12 miliarde de euro.

„De la Tîrgu Mureș - Tîrgu Neamț - Iași - Ungheni, cei 304 kilometri pe care îi avem de executat reprezintă o lucrare și în zona montană, destul de complexă, destul de dificilă. Dar România este hotărîtă să realizeze această conectare peste Carpații Moldovei”, a declarat oficialul român, citat de IPN.

Secretarul de stat de la București a menționat că ultima parte a Autostrăzii o reprezintă podul de la Ungheni, podul peste Prut care este la nivel de autostradă. Potrivit lui, acum 12 zile a fost anunțat cîștigătorul.

„Am fost acum o lună la Ungheni, pe partea raionului Ungheni, și m-am întîlnit cu autoritățile locale, pentru că avem constituită o comisie mixtă pentru implementarea acestui proiect. Suntem pregătiți, imediat ce semnăm contractul, să mergem în teren, să înceapă proiectarea și în 2026 să avem acest pod dat în trafic la nivel de autostradă, plus conexiunile cu drumurile locale, în așa fel încît să poată să fie folosit pînă finalizăm pe partea noastră, Autostrada A8, așa cum am descris-o mai devreme. Pe partea Republicii Moldova – conexiunea cu drum rapid pînă la Chișinău”, a precizat Irinel Ionel Scriosteanu.

Nicolai Mîndra, secretar de stat la Ministerul Infrastructurii și Dezvoltării Regionale din Republica Moldova, afirmă că Autostrada, de la Ungheni spre Chișinău, dar și spre Odesa este o autostradă foarte și foarte așteptată de către cetățeni. Potrivit lui, acest coridor este foarte important pentru mărfurile de tranzit pentru Republica Moldova și pentru transportul mărfurilor interne.

„Termenele de execuție a lucrărilor vor fi identice cu cele efectuate de către colegii din partea română. În momentul în care podul de peste Prut de la Ungheni, la nivel de autostradă cu patru benzi, va fi construit, din partea Republicii Moldova va fi construit și drumul de acces către acest pod, ca el să fie funcțional, pînă va fi contruită partea care rămîne de la acest drum de acces și pînă la Odesa”, a mai spus Nicolai Mîndra.

6
1
0
1
3

Adăuga comentariu

500

Ați găsit o eroare în text? Marcați-o și tastați Ctrl+Enter

Utilizați inteligența artificială în munca/studiile dumneavoastră?
Caii moldovenești, în centrul unui scandalСандуляк Владислав