X 

Ce cred moldovenii despre corupția din sistemul medical

11 sep. 07:10   Societate
3191 0

Compania Magenta Consulting a publicat datele unui sondaj privind percepția populației despre sistemul medical de stat din Republica Moldova. Reprezentanții companiei și-au dorit să afle ce părere au moldovenii despre activitatea Ministerului Sănătății, care au fost cele mai des observate schimbări din sistemul medical în ultimul an și cu ce probleme se confruntă acesta.

În acest sens, Magenta Consulting a vrut să afleîn primul rînd ce părere au moldovenii despre activitatea Ministerului Sănătății. Așadar, din totalul de respondenți, mai mult de jumătate (51%) au o părere pozitivă despre activitatea acestuia, notează Noi.md cu referire la unimedia.

Întrebați dacă în ultimii doi ani au observat anumite schimbări în sectorul medical, 31% dintre respondenți au afirmat că nu au sesizat nici una, iar 29% au observat schimbări pozitive.

Participanții la sondaj au mai fost întrebați (fără oferirea variantelor de răspuns), care au fost cele mai des observate schimbări din sistemul medical în ultimul an. 9% au menționat dotarea cu echipamente și modernizarea acestora, 7% au sesizat majorarea prețului la polița de asigurare, iar 5% - mai multe medicamente gratuite și compensate. Printre alte schimbări enunțate se numără: atitudinea mai bună față de pacienți, renovarea spitalelor, majorarea prețurilor la medicamente, majorarea salariilor pentru personalul medical, majorarea prețurilor la serviciile medicale. Cu toate acestea, fiecare al cincilea respondent nu a observat schimbări în sistemul medical pe parcursul ultimului an (19%).

Totodată, circa unul din cinci respondenți ar dori ca în următoarele 6 luni atitudinea medicilor față de pacienți să se îmbunătățească (21%). Printre alte schimbări pe care cetățenii le găsesc realizabile sînt dotarea spitalelor cu aparate moderne (10%) și eradicarea corupției în sistemul medical(10%).


Chiar dacă 63% dintre respondenți afirmă că serviciile medicale din Republica Moldova sînt mai degrabă greu de accesat, totuși 40% evaluează calitatea acestora ca fiind bune, iar 37% ca fiind medii, nici bune nici slabe.

Participanții la sondaj au afirmat că în general sînt satisfăcuți de comunicarea dintre medic și pacient (76%), menținerea comunicării cu medicul în timpul sau la finalizarea tratamentului (71%), și timpul acordat pacienților (66%). O pondere mai mare se înregistrează în rîndul celor nesatisfăcuți de durata de așteptare din momentul programării pînă în ziua vizitei (24%) și prețurile care le achită personal pentru servicii (22%).

Cea mai importantă problemă în opinia respondenților este corupția, menționată de 52% dintre participanți, urmată de costurile pentru tratament (37%), și calitatea specialiștilor (29%). Printre alte probleme enunțate sînt lipsa echipamentelor și condițiilor de lucru, personalul insuficient, lipsa medicamentelor, birocrația și standardele de igienă.

0
1
0
3
6

Adăuga comentariu

500

Ați găsit o eroare în text? Marcați-o și tastați Ctrl+Enter

Cum apreciați activitatea Serviciului 112, mai ales, în contextul intemperiilor?