Moldova are 56 de locomotive. 12 au fost cumpărate, acum cîţiva ani, din Kazakhstan. Celelalte sînt cu termenul de exploatare depăşit. Potrivit responsabililor de la CFM, ar fi nevoie de încă aproximativ 12 locomotive noi de manevră pentru a putea face faţă cererii de transportare a mărfurilor.
Calea Ferată din Moldova mai deţine aproape 4 mii 500 de vagoane marfare. Peste 2500 mai sînt exploatate. Restul se află în reparaţie sau în testare tehnică.Dintre acestea, aproximativ 1200 sînt vagoane simple, peste 700- destinate transportării cerealelor şi în jur de 650 vagoane universale. Alte 23 sînt pentru transportarea pasagerilor. Majoritatea au termenul de exploatare depăşit, dar sînt funcţionale.
Flota feroviară a Republicii Moldova mai are cinci trenuri modernizate, cumpărate din România acum mai bine de un deceniu. Unul dintre acestea a ars şi poate fi reparat doar la uzina producătoare. Alte patru sînt pentru operarea curselor naţionale şi internaţionale. CFM mai are un tren vechi de pasageri, dar ar fi nevoie de încă vreo şase noi pentru cursele locale, notează Noi.md cu referire la tvrmoldova.
În depoul de locomotive, a fost adus şi trenul modernizat care circulă pe linia Chişinău-Iaşi. CFM are în dotare patru astfel de vehicule, care, periodic, trec inspecţia tehnică şi, în cat de necesitate, sînt reparate.
„La moment, nu putem spune că e o problemă stringentă şi nu ne isprăvim cu flota pe care o avem, dar normal, pentru a mări capacitatea de transportare şi pentru a asigura transportarea la timp, de a face faţă solicitărilor sezoniere existente, ar fi bine ca flota să se mărească”, afirmă Dmitri Prohnițchi, şef Serviciul comercial, Î.S. "Calea Ferată din Moldova":
Adăuga comentariu