Despre aceasta a anunțat Irinel Ionel Scrioșteanu, secretar de stat în cadrul Ministerului român al Transporturilor, în urma unei reuniuni la Ungheni a responsabililor pentru construirea acestui pod, relatează Bugetul.ro.
Cu o lungime de 260 de metri, podul va fi construit conform standardelor unei autostrăzi și va reprezenta prima conexiune de acest tip între România și Republica Moldova. Durata contractului va fi de 24 de luni, dintre care 6 luni sînt alocate pentru proiectare și 18 luni pentru execuție. Finanțarea este asigurată din fonduri europene nerambursabile în valoare de peste 156 milioane lei românești, fără TVA, prin intermediul Mecanismului pentru Interconectarea Europei CEF.
Demnitarul a precizat că se ia în calcul și construirea unui singur punct vamal pe teritoriul României, unde vor activa autoritățile ambelor țări. El a subliniat că podul de la Ungheni este parte a proiectului Autostrăzii A8, incluzînd și un punct de trecere a frontierei, interconectînd infrastructurile rutiere dintre cele două state: Autostrada Tîrgu Mureș – Iași – Ungheni – frontiera de stat (pe teritoriul României) și Drumul național R1 Chișinău – Ungheni – frontiera cu România (pe teritoriul Republicii Moldova).
Adăuga comentariu