Transnistria stiri: 1404
Preşedintele stiri: 4064

Teoria conspirației în organizarea transportului public

15 iul. 2014,, 10:30   Societate
3782 0
Foto: publika.md
„Fiind incapabil de a organiza ceva, absolut neajutorat și inconsistent ca conducător, să te încumeți să găsești uneltirile dușmanilor și să deduci teorii complicate despre comploturi împotriva ta – sînt porniri paranoide. Altfel nu pot explica comportamentul primarului Dorin Chirtoacă în situația creată în transportul de pasageri din capitală, a declarat pentru NOI.md președintele Comisiei pentru construcţii, arhitectură şi relaţii funciare a Consiliului Municipal Chișinău, Ghenadi Ivașcenco.

Interlocutorul a recunoscut că el, „în calitate de consilier, are mai multe întrebări față de primarul general. De ce decizia privind anularea unor rute este adoptată practic noaptea? De ce au fost alese anume aceste rute? De ce acest lucru nu se face pe etape? Și cît de legală este, în general, demiterea indirectă și neașteptată a oamenilor? Or, nici ultimul măturător bețiv nu poate fi lipsit atît de ușor de locul de muncă și de o bucată de pîine”, se indignează consilierul.

În opinia lui, „o asemenea hotărîre a conducătorului municipiului este dictată de reducerea fluxului de pasageri pe timp de vară, cînd marea majoritate a chișinăuienilor sînt plecați în concedii. Însă în septembrie ei și studenții se vor reîntoarce. Ce vom spune atunci?”

„Totuși, există o soluție bine gîndită și calculată. Precum s-a dovedit, conform acordului cu Banca Europeană pentru Reconstrucție și Dezvoltare (BERD), încheiat în urmă cu cîțiva ani, Primăria trebuia să elaboreze și să adopte pînă în 2012 conceptul de dezvoltare a transportului urban de pasageri din capitală. Pentru care BERD a alocat un grant special. Tenderul a fost cîștigat de o companie serioasă din Germania, care a efectuat o analiză profundă și a elaborat strategia reformei”, a continuat specialistul.

„Nu voi intra în detaliile specifice ale planului. Voi spune doar că, în opinia autorilor strategiei, troleibuzele asamblate la Chișinău ar reduce traficul pe principalele artere ale capitalei. Se preconiza ca microbuzele să fie păstrate doar pentru suburbiile mici, unde este greu de organizat circulația autobuzelor și troleibuzelor, din cauza dimensiunilor lor”, a precizat expertul.

Însă conceptul elaborat nu a mai fost prezentat Consiliului Municipal.

„Totul e simplu: adoptarea conceptului prevede nu doar planificarea trimestrială a lucrărilor necesare, dar și o raportare strictă privind îndeplinirea lor. Iar în această privință lucrurile la Primărie nu stau chiar bine. Este ușor să raportezi în parc despre unele realizări miraculoase în parcursul european, dar să omiți principalul: promisiunile făcute alegătorilor, lucrurile planificate, dar neîndeplinite și de ce. Fără a face trimitere la forțele politice. În final, chișinăuienii toleranți sînt nevoiți să suporte din plin consecințele incompetenței și iresponsabilității elementare ale lui Chirtoacă”, a conchis Ivașcenco.
0
0
0
0
0

Adăuga comentariu

500

Ați găsit o eroare în text? Marcați-o și tastați Ctrl+Enter

La ce va duce decizia de a fuziona fizica, chimia și biologia într-o singură materie școlară?