X 
Arşiţa stiri: 229
Transnistria stiri: 1466
Preşedintele stiri: 4138

Concursul pentru funcţia de director general al CFM are loc cu încălcări - Natalia Lipscaia

28 aug. 2013,, 16:13   Societate
5235 2
Foto : cristinaburlacu.com
Concursul pentru funcţia de director general al Î.S. "Calea Ferată din Moldova" (CFM) are loc cu numeroase încălcări ale regulamentului. De această părere este unul dintre participanţii la concurs, expertul Natalia Lipscaia.

Ea a comunicat că a făcut o contestare pe numele ministrului Transporturilor şi Infrastructurii Drumurilor, Vasile Botnari.

"Modul de desfăşurare a concursului nu corespunde regulamentului. Consiliul Administrativ nu a desemnat membrii comisiei de concurs, care trebuia să organizeze probele, să numere rezultatele şi să informeze societatea. Membrii Consiliului Administrativ, în frunte cu preşedinteleVasile Răileanu, au organizat de sine stătător interviul ‒ în 20 de minute trebuia să răspunzi la 12 întrebări. În plus nu s-au făcut înregistrări audio şi video, protocolul a fost scris de mînă de către secretarul comisiei însă pe mine nu m-au lăsat să-l citesc şi să-l semnez. În condiţiile unor astfel de încălcări grave, apar dubii în legătură cu legalitatea concursului", a spus Lipscaia.

În opinia ei, "preşedintele Consiliului de Administraţie al CFM, juristul Partidului Liberal, Vasile Răileanu, s-a folosit de situaţia în care ministrul de profil se află în concediu şi şi-a asumat în totalitate responsabilităţile de desfăşurare a concursului cu scopul de a oferi fotoliul de director unui om "de-al său" pentru a nu fi tras la răspundere pentru fraudele fostului director al CFM, Vitalie Struna".

"Ministerul Transporturilor continuă să fie condus de liberali. După demisia fostului ministru, Anatol Şalaru, toţi liberalii au fost daţi afară din minister. Însă, Răileanu a rămas, deşi, a participat la încheierea contractului pentru modernizarea garniturilor la Paşcani (România) şi fără semnătura lui, fostul director al CFM, Vitalie Struna, nu putea acţiona", a spus ea. Expertul a menţionat că "probabil, Andrei Domaşcan ("I" - noul director al CFM) este un manager bun, însă el nu are studiile şi experienţa necesară în domeniul transportului, iar restabilirea coridoarelor internaţionale de transport şi coacerea pateurilor sînt două lucruri total diferite", a remarcat expertul.

Conform comunicatelor anterioare Consiliul de Administraţie a propus ministrului Transporturilor să-l confirme în funcţia de director al CFM pe Andrei Domaşcan. La concurs a participat şi expertul Natalia Lipscaia precum şi şeful Gării Feroviare "Bălţi - Slobozia", Valeriu Pogor.

0
0
0
0
0

Adăuga comentariu

500

Ați găsit o eroare în text? Marcați-o și tastați Ctrl+Enter

Declarația deputatului PAS Vasile Șoimaru despre o eventuală interzicere a Bisericii Ortodoxe Moldovenești (în cadrul Patriarhiei Moscovei) a provocat o mare rezonanță. Ce biserică, în opinia dumneavoastră, ar trebui să existe în Moldova?
Caii moldovenești, în centrul unui scandalСандуляк Владислав