Viitorul a sosit. Oamenii de știință au învățat să facă beton din scutece

23 mai. 2023,, 03:00   Ştiinţă şi IT
1943 0

Găsirea modalităților de reciclare a deșeurilor biodegradabile este o sarcină importantă pentru știință.

Iar cercetătorii de la Universitatea Kitakyushu au descoperit o nouă metodă extraordinară de a face ca gunoiul să servească umanității.

Realizîndu-și cercetarea, oamenii de știință s-au condus de provocările reprezentate de creșterea rapidă a populației din Indonezia și de nevoia de locuințe ieftine. Orice creștere a populației este însoțită de o creștere a volumului deșeurilor. În 2019, cantitatea totală de deșeuri din Indonezia a fost de 29,21 milioane de tone, urmînd să ajungă la 32,76 milioane de tone în 2020. Potrivit Maritime Fairtrade, Indonezia ocupă locul șase în lume în ceea ce privește utilizarea scutecelor de unică folosință. Multe scutece folosite sînt aruncate în râurile și alte corpuri de apă din țară, poluîndu-le cu substanțe chimice și particule de microplastic.

Acest studiu ar putea rezolva două probleme importante: de a salva mediul înconjurător și a oferi o alternativă ieftină la betonul tradițional.

Oamenii de știință au pregătit probe de beton și mortar amestecînd scutece de unică folosință, spălate, uscate și zdrobite cu ciment, nisip, pietriș și apă. Probele s-au întîrit timp de 28 de zile. Întărirea este procesul de menținere a umidității suficiente a betonului în intervalul de temperatură, care contribuie la hidratarea cimentului, o reacție chimică între ciment și apă, care îi crește rezistența și durabilitatea.

Amestecurile care conțin proporții diferite de deșeuri de scutece de unică folosință au trecut teste care au arătat la ce presiune maximă pot rezista. Cercetătorii au calculat apoi cantitatea maximă de nisip care poate fi înlocuit cu deșeuri de la scutece.

S-a dovedit că în betonul necesar pentru formarea coloanelor și grinzilor într-o casă cu trei etaje, 10% din nisip poate fi înlocuit cu scutece folosite. Într-o casă cu un singur etaj, această proporție a crescut la 27%. În ceea ce privește mortarul folosit pentru a crea pereții despărțitori, cercetătorii ar putea înlocui pînă la 40% din nisip cu deșeuri de scutece. La construirea podelelor și pavarea grădinii, poate fi înlocuit 9% din nisip.